Импровизация как танцевальная техника

План

ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ  3

ЗАВДАННЯ І ЦІЛІ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ    4

ТЕХНІКА ТИ       4

Диво імпровізації 7

Імпровізація в аргентинському танго       8

Розвиток імпровізаційних навичок 9

Пошук чаклунства        10

Імпровізація і музичність       11

Імпровізація і спостереження 11

 

ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ

Ще в древніх племенах танець був частиною життя людей, і був чергою спонтанних рухів, що виконують функцію спілкування, захисту, передачі досвіду і так далі. В середні віки почала відбуватися формалізація танцю: придворний танець поступово придбав строгі форми і структури, тоді як народні танці залишаються безпосередніми і імпровізованими.

Наступний хід історії характеризується наростаючою формалізацією танцю, виділенням його окремих напрямів з характерним для них змістом, структурою, і набором танцювальних елементів. А пізніше, на початку ХХ століття, відбувається повернення до вільного, імпровізованого танцю, і виникає таке поняття, як Вільний танець.

Вільним танцем позначили рух за звільнення від конвенціальності колишнього балетного театру і злиття танцю з життям. У цій течії виділяють такі напрями як модерн, джаз-модерн, контемпорерари, а також танцювальна імпровізація, контактна імпровізація і буто.

Частіше усіх ТИ зв'язують з такими іменами, як Айсидора Дункан, Мери Вигман, Меріан Чейз, Габриэлла Рот.

Крім того, ТИ тісно пов’язана з ТДТ (танцювально-рухова терапія). Меріан Чейз, яку також вважають одним із засновників ТДТ, будучи танцівницею і викладачем, помітила, що багато хто з її студентів більше цікавиться почуттями, що виражаються в танці, ніж технікою. Тоді вона стала звертатися до свободи руху, а не до механіки танцю. У 1946 р. Чейз запросили випробувати свої методи на психічнохворих

Саме цей момент вважається зародженням ТДТ, а ТИ як методу лікування.

 

ЗАВДАННЯ І ЦІЛІ ТАНЦЮВАЛЬНОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ

Тут, мені б хотілося привести один уривок із статті "Думки про імпровізаційне перформансі" Арье Бурштейна

"Звільнити" себе від звичайної зайвої напруги, від очікувань і страхів, відкрити суглоби і відчуття так, щоб тіло і свідомість стали "прозорими". Створити не зайняте нічим, ясно спрямований стан. Слухати дихання, не оцінюючи і не контролюючи. Шукати якість ясного центру: тілесного, особистого, енергетичного. Знову зануритися в стосунки з цим вірним другом - підлогою: щедрий, такий, що підтримує, йде і знову повертається з кожним моїм поворотом і падінням. За допомогою підлоги я вчуся відчувати вплив сили тяжіння, такій важливій складовій серед сил, діючих на мене і в мені".

Іншими словами, цілями і завданнями ТИ є:

• відновлення діалогу людини з самим собою, навчання його сприймати мову свого тіла.

• звернення до творчих ресурсів людини, як до невичерпного джерела життєвої сили і творчої енергії, і як результат, розвиток постійного контакту зі своїми життєвими ресурсами

• досягнення самопізнання, шляхом дослідження реакцій тіла і його дій.

• і, як результат усього вище за сказане, створення свого власного, неповторного танцю (соло, з партнером або з декількома партнерами)

 

 ТЕХНІКА ТИ

bodyjazz - техніка Г. Рот, це танець кожної частини тіла окремо, дослідження і знаходження нового руху. Далі, детальніша робота з кожною частиною тіла, взаємозв'язок рухів і емоцій, рухів і життєвих ситуацій, чому ми звикли рухатися саме так, що заважає рухатися

1 2 3 4 5 6