Письменное вычитание трехзначных чисел без перехода через разряд. Задачи на нахождение периметра прямоугольника
Тема уроку: Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника.
- Набуті знання будемо застосовувати при розв’язуванні виразів та задач.
- Підготовча робота.
– Щоб навчитися швидко та правильно письмово віднімати трицифрові числа ознайомимося з алгоритмом виконання письмового віднімання.
– Назвіть компоненти при відніманні.
Алгоритм виконання письмового віднімання
- Запишіть від’ємник під зменшуваним так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.
- Одиниці відніміть від одиниць і знайдений результат запишіть під одиницями.
- Десятки відніміть від десятків і знайдений результат запишіть під десятками.
- Сотні відніміть від сотень і знайдений результат запишіть під сотнями.
_ 685
164
521
– Отже, давайте зробимо висновок:
При письмовому відніманні віднімати починаємо з розрядів – з одиниць. Результати віднімання записуємо під відповідними розрядами.
– Давайте перевіремо наші дослідження з висновками науковців і прочитаємо правило на с. 66.
– Що з правила ми повинні запам’ятати?
Зверніть увагу, це ми віднімали трицифрові числа.
А якщо треба буде відняти від трицифрового двоцифрове, то як ми це запишемо?
685 – 64 = Скільки сотень в числі 64?
Отже, записувати від’ємник починаємо під десятками.
- Первинне закріплення.
1) Виконати віднімання у стовпчик з коментуванням.
– Давайте застосуємо нові знання і обчислимо приклади №422 на с. 66
( 4 стовпчик — з поясненням)(1 учень біля дошки )
165 – 54=111
379 – 257=122
496 – 83=413
2) Робота в парах № 422 с. 66 (1 стовпчик – 1р. і 3 р. ; 2 стовпчик – 2р. і 4 р. )
264 – 132=132 457 – 345=112
575 – 342=233 873 – 561=312
687 – 475=212 996 - 764=232
(Учні самостійно виконують завдання, обмінюються зошитами, перевіряють, обговорюють. )
– Давайте звіремо отримані результати з відповідями на екрані.
– Якщо ви не зробили помилок на полях поставте 2 бали, якщо є 1 помилка, то 1 бал.
- Фізкультхвилинка
Вже стомилися ми трішки, ( ходьба на місці)
Вийдем, дітки, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три. (поплескали)
Наші ніжки: раз, два, три. ( потупотіли)
Ось голівонька стомилась, (нахиляння головою в сторони)
Вліво-вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати, (стискання пальців рук)
Будем знову працювати.
VII. Закріплення та узагальнення вивченого
Наступним етапом нашого уроку буде робота в групах. Задача с. 67, № 424.
- Робота в групах
Група 1 - № 424 (1)
Група 2 - №424(2)
Група 3 - №424 (3)
Група 4 -№ 424 (1)
– Пам’ятайте, що обчислення ми вже виконуємо в стовпчик.
Презентація груп. (1 бал)