Творчество Олеся. Настроение. Александр Олесь - Среди красоты

Тема: Творчість О. Олеся. Настрій. Олександр Олесь «Серед краси»

Мета: вдосконалювати навички правильного, виразного читання поетичних творів; вчити інтонацією передавати настрій твору; розвивати вміння бачити та відчувати красу й різноманітність природних явищ, передавати своє ставлення до змісту твору; виховувати спостережливість, любов до природи.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мовленнєва розминка
  3. Робота над скоромовкою

Хвастався хом’як пихатий:

«Є хазяйство в мене й хата,

В холодильнику харчі,

Три хлібини у печі».

— Читайте скоромовку спочатку повільно, потім — швидше, ще швидше.  Правильно і чітко вимовляйте всі слова.

Гра «Дощик»

Діти читають хором:

- накрапає дощ (тихо);

- дощ припустився сильніше (голосніше);

- злива (голосно);

- дощ слабшає (тихіше);

- дощ припинився (читання припиняється).

  1. Робота над чистомовкою

Цям-цям-цям — важко взимку горобцям,

Ти-ти-ти — їм зерняток не знайти.

Ти-ти-ти — треба крихт їм принести,

Ать-ать-ать — щоб їм під стріхою дрімать.

Ички-ички-ички — тут же скачуть і синички,

Ів-ів-ів — доганяють горобців.

Ди-ди-ди — будуть довго холоди?

Ни-ни-ни — чи діждемося весни?

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще виразне читання вірша Олександра Олеся «Згадую: так я в дитинстві любив. . . » (с. 102).

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо вивчати творчість Олександра Олеся. Опрацюємо його вірш «Серед краси».

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання вірша Олександра Олеся «Серед краси» (с. 103)

  1. Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання вірша учнями

— Що ви уявляли, читаючи вірш?

  1. Словникова робота

Робота в парі. Читання стовпчиків слів учнями в парі

Плач грало

човен махнув

зграями щебечуть

верхів’ях сріблився

— Прочитайте стовпчики слів згори вниз; знизу вгору.

— Якою частиною мови є слова першого стовпчика? другого?

Фізкультхвилинка

  1. Читання вірша учнями вголос

— Читаючи вголос, передавайте замилування красою літнього ранку.

  1. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Куди сів хлопчик?

— Яка краса йому відкрилася?

— Якими звуками передано кування зозулі?

— Як ви розумієте виділені вислови? Поясніть.

  1. Гра «Що хлопчик побачив, кого почув?»

Сонечко вставало

 Кує зозуля

 Сизий лан

 Голос перепілки, деркача

Побачив Ранішній туман Почув

 Літають качки

 Плаче чайка

 Щебечуть пташки

 Цвітуть небеса

  1. Гра «Добери риму»

Сів —. .

(поплив).

Туман —. . . (лан).

Світало —. . . (вставало).

Краса —. . . (небеса).

Качки —. . . (пташки).

Плач —. . . (деркач).

Ліску —. . . (ку-ку-ку).

  1. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

  1. Підсумок уроку

— З яким настроєм завершуєте сьогоднішній урок?

— Чи все вдалося зробити на сьогоднішньому уроці?

VII. Домашнє завдання

Вивчити вірш на пам’ять (с. 103).