Демократизація управління освітою

План 

1. Нові підходи до контролю як однієї з функцій управління.  

2. Методологічні та теоретичні основи управління освітою.

3. Демократизація управління освітою.

4. Нове управлінське мислення.  

Використана література


1. Нові підходи до контролю як однієї з функцій управління

Демократичні зміни в усіх сферах життя нашого суспільства, нові завдання, що стоять перед вищою школою, вимагають радикальної демократизації управління вищими закладами освіти. А оскільки контроль є невід'ємною функцією всієї системи управління, то, природно, це диктує необхідність змінити підходи та змістити акценти у внутрішньоучилищному контролі.

Сьогодні в науці існує дуже загальне, широке трактування внутрішньошкільного і внутрішньоучилищного контролю. Відсутнє достатньо чітке визначення змісту і спрямованості контролю: замість діагностування управлінської діяльності контроль зосереджувався на роботі викладача, куратора групи. Тому протягом багатьох років контроль майже повністю був спрямований на процес та результати їхньої діяльності. Це свідчить про те, що ототожнювались мета навчання, виховання і управління

Необхідно чітко диференціювати їх: мета навчання і виховання — це розвиток особистості студента, його творчих здібностей, збагачення його внутрішнього світу, формування громадянина, патріота, підготовка фахівця високого гатунку. Мета управління — це створення найсприятливіших умов для реалізації мети навчального закладу.

Керівникам структурних ланок всіх рівнів (директор, його заступники, методист, завідувач практичним навчанням, голови ПЦК) доводиться контролювати і ті дисципліни, фахівцями яких вони не є. Тому, хочемо ми того чи ні, але контроль за таких обставин носить дещо формальний характер. Це проявляється і в тому, що керівникам установлюються обов'язкові норми відвідування занять, трафаретні висновки і пропозиції, що формулюються у ході контролю. Вони, як правило, повторюються з року в рік і мало впливають на поліпшення навчання та виховання. Крім того, не враховується той факт, що контроль як одна з функцій управління має існувати в межах одного з управлінських циклів.

Виникла нагальна потреба подолати той психологічний чинник, коли слово "контроль", як і слово "влада", викликали у викладачів, співробітників негативні емоції; організувати його так, щоб контроль не означав для них обмеження, примусу, відсутності самостійності, щоб вони сприймали його так, як німецькі фахівці з менеджменту Вернер Зігерт та Лючія Ланг: "Контроль — це та професійна послуга, яку керівник повинен надавати своїм співробітникам".

Тобто, домогтись того, щоб система контролю спонукала співробітників до творчої праці, бездоганного виконанні; заданих команд і завдань.

Чому необхідний контроль?

Керівники починають здійснювати функції контролю з того моменту, коли вони сформулювали мету, завдання і створили організацію.

Контроль необхідний, щоб організація функціонувала, бо без нього починається хаос і об'єднати діяльність будь-яких груп стає неможливим.

Контроль є невід'ємним елементом самої суті будь-якої організації, однією з функцій управління.

Одна з найважливіших особливостей контролю полягає в тому, що він повинен бути всеохватним.

Контроль не повинен залишатись прерогативою виключно керівника і його заступників. Кожен керівник, незалежно від його рангу, повинен здійснювати контроль як невід'ємну частину своїх посадових обов'язків,

1 2 3 4 5 6 7 8

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні