Ділове спілкування

ЗМІСТ 

ДІЛОВЕ СПІЛКУВАННЯ.

ВИДИ ДІАЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ

ВПЛИВ ОСОБОВИХ ЯКОСТЕЙ НА СПІЛКУВАННЯ

ДІАЛОГОВЕ СПІЛКУВАННЯ

ГРУПОВІ ФОРМИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ

ДІЛОВИЙ СНІДАНОК, ОБІД, ВЕЧЕРЯ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ


ДІЛОВЕ СПІЛКУВАННЯ.

Уміння вести себе з людьми належним чином явився одним з самим найважливішим чинником, визначальним шансом добитися успіху в бізнесі, службовій або підприємницькій діяльності. Дейл Карнегі ще в 30-роки помітив, що успіхи того або іншої людини в його фінансових справах навіть в технічній сфері або інженерній справі відсотків на п'ятнадцять залежать від його професійних знань і відсотків на вісімдесят п'ять - від його уміння спілкуватися з людьми.

В цьому контексті легко пояснені спроби багатьох дослідників сформулювати і обгрунтувати основні принципи етики ділового спілкування або, як їх гущавині називають на заході, заповіді personal public relation (вельми приблизно можна перевести як "діловий етикет"). Джен Ягер в книзі "Діловий етикет: як вижити і досягти успіху в світі бізнесу" виділяє шість наступних основних принципів:

1. Пунктуальність (робіть все вчасно). Тільки поведінка людини, що робить все вчасно, явилася нормативним. Спізнення заважають роботі і явилися ознакою того, що на людину не можна покластися. Принцип робити все вчасно розповсюджується на все службові завдання. Фахівці, що вивчають організацію і розподіл робочого часу, рекомендують додавати зайві 25 відсотків до того терміну, який, на ваш погляд, вимагається для виконання дорученої роботи.

2. Конфіденційність (не базікайте зайвого). Секрети установи, корпорації або конкретної операції необхідно берегти так само дбайливо, як таємниці особистого характеру. Немає також необхідності переказувати кому-небудь почуте від товариша по службі, керівника або підлеглого про їх службову діяльність або особисте життя.

3. Люб'язність, доброзичливість і привітність

В будь-якій ситуації необхідно поводитися з клієнтами, замовниками, покупцями і товаришами по службі ввічливо, привітно і доброзичливо. Це, проте, не означає необхідності дружити з кожним, з ким доводиться спілкуватися по боргу служби.

4. Увага до оточуючих (думайте об інших, а не тільки про себе). Увага до оточуючих повинна розповсюджуватися на товаришів по службі, начальників і підлеглих. Поважайте думку інших, прагніть зрозуміти, чому в них склалася та або інша точка зору.

Завжди прислухайтеся до критики і рад колег, начальства і підлеглих. Коли хтось ставить під сумнів якість вашої роботи, покажіть, що цінуєте міркування і досвід інших людей. Упевненість в собі не повинна заважати вам бути скромним.   Велике значення мають ретельно підібрані аксесуари.

6. Письменність (говоріть і пишіть доброю мовою). Внутрішні документи або листи, що направляються за межі установи, повинні бути висловлені доброю мовою, а всі імена власні передані без помилок. Не можна вживати лайливих слів. Навіть якщо ви всього лише приводите слова іншої людини, оточуючими вони будуть сприйняті як частина вашого власного лексикона. Ділове (офіційне, службове) спілкування залежно від обставин може бути прямим і непрямим. В першому випадку воно проходить при безпосередньому контакті суб'єктів спілкування, а в другому - за допомогою переписки або технічних засобів.

1 2 3 4 5 6 7

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні