Електромобіль

План

Електромобіль

Історія

Сучасне вживання

Переваги електромобіля

Скандал з виробництвом електромобілів в США

Перспективи

Електромобіль

Електромобіль — автомобіль, що наводиться в рух одним або декількома електродвигунами з живленням від акумуляторів або паливних елементів і інш. , а не двигуном внутрішнього згорання. Електромобіль слід відрізняти від автомобілів з двигуном внутрішнього згорання і електричною передачею і від тролейбусів. Підвидами електромобіля вважаються електрокар (вантажний транспортний засіб для руху на закритих територіях) і електробус (автобус з акумуляторною тягою)Переваги електромобіля:відсутність шкідливих вихлопів;простота конструкції і управління, висока надійність і довговічність екіпажної частини (до 20—25 років) порівняно із звичайним автомобілем;можливість заряджання від побутової електричної мережі (від розетки), але такий спосіб в 5—10 разів довший, ніж від спеціального високовольтного підзарядного пристрою;електромобіль — єдиний варіант вживання на легковому автотранспорті енергії, АЕС, що виробляється, і електростанціями інших типів;масове вживання електромобілів змогло б допомогти у вирішенні проблеми «енергетичного піку» за рахунок заряджання акумуляторів в нічний час. Недоліки електромобіля:акумулятори за півтора століття еволюції так і не досягли характеристик, що дозволяють електромобілю на рівних конкурувати з автомобілем по запасу ходу і вартості, не дивлячись на значне удосконалення конструкції. Наявні високоенергоємні акумулятори або дуже дороги із-за вживання дорогоцінних або дорогих металів (срібло, літій), або працюють при дуже високих температурах (робоча температура сірчаного для натрію акумулятора >300 °С). Крім того, такі акумулятори відрізняються високим саморазрядом. Одним з перспективних напрямів стала розробка никель-металгидридных акумуляторів з оптимальним співвідношенням енергоємності і собівартості, перспективними вважаються і акумулятори на основі поліпропілену, проте, фактично по економічних міркуваннях на електромобілях як і століття назад застосовуються свинцево-кислотні АКБ. Втім, енергоємність таких АБК збільшилася за XX століття в 4 рази (до 40—45 Вт•ч/кг) і вони не вимагають обслуговування протягом всього терміну служби. Значно підвищити віддачу від акумуляторів дозволило вживання електронних систем оперативного контролю за станом і зарядкою-розрядкою АКБ. Акумулятори добре працюють при русі електромобіля на постійних швидкостях і при плавних розгонах

При різких стартах тягові АКБ втрачають багато енергії. Для збільшення пробігу електромобіля необхідні спеціальні стартові системи, наприклад, на конденсаторах, а також вживання систем рекуперації енергії (економія до 25 %). Проблемою є виробництво і утилізація акумуляторів, які часто містять отруйні компоненты (наприклад, свинець або літій). Близько 10 % енергії втрачається в коробці передач і інших елементах трансмісії. Для вирішення цієї проблеми компанія Mitsubishi Motor розробила колесо зі вбудованим електродвигуном (моторколесо). Система отримала назву Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle (MIEV). Аналогічне моторколесо розробила Toyota. Прототип автомобіля Toyota FINE-T може повертати колеса перпендикулярно осі автомобіля, що дозволяє значно спростити парковку. Частина енергії акумуляторів витрачається на охолоджування або обігрів салону автомобіля, а також живлення інших бортових энергопотребилей. Робляться зусилля, аби вирішити цю проблему з використанням паливних елементів, ионисторов і фотоелементів. Для масового вживання електромобілів потрібне створення відповідної інфраструктури для заряджання акумуляторів (зарядка на «автозарядних» станціях) при масовому використанні електромобілів у момент їх зарядки від побутової мережі зростають перевантаження електричних мереж "останньої милі", що багато зниженням якості енергопостачання, ризиком локальних аварій тривалий час зарядки акумуляторів в порівнянні із заправкою паливом. ІсторіяПерший

1 2 3 4

Схожі роботи