Електрообладнання тракторів
План
Електроустаткування.
Реле-регулятор.
Акумуляторні батареї
Електрична схема включення стартера.
Вимикач маси.
Звуковий сигнал.
Електропроводи.
Електроустаткування
Система електроустаткування трактора однопровідна, мінусові клеми як джерел електроенергії, так і споживачів сполучені з корпусом («масою») трактора. Напруга в мережі змішана: 12 і 24 В. ланцюги 24-вольтів мають стартер і електродвигун маслозакачивающего агрегату на тракторі К-701 і лише стартер на тракторі К-700А, оскільки маслозакачивающий агрегат на тракторі К-700А відсутній.
Джерелами електроенергії служать акумуляторні батареї і генератор змінного струму з вбудованим в кришку кремнієвим випрямлячем, що працює спільно з реле-регулятором. Основними споживачами електроенергії є стартер; електродвигуни приводу маслозакачивающего агрегату, отопителя, вентилятора-пиловіддільника, нагнітача системи підігріву, вентилятора водія; спіраль підігріву палива; свічка розжарювання; система освітлення і сигналізації; контрольно-вимірювальні прилади.
Опис пристрою генератора і стартера, а також вказівка по їх експлуатації і технічному обслуговуванню приведені в інструкціях заводу-виготівника дизелів, які додаються до тракторів
Реле-регулятор
Реле-регулятор призначений для автоматичної підтримки напруги в бортовій мережі трактора в межах 13,6—14,2 В влітку і 14—15,2 В взимку, що необхідне для забезпечення нормальної роботи споживачів і зарядного режиму акумуляторних батарей.
Регулятор не вимагає спеціального технічного обслуговування. При проведенні профілактичних робіт необхідно проводити зовнішній огляд регулятора, чищення від забруднень, перевірку надійності кріплення регулятора і електричного контакту проводів, що підводять.
Для зміни регульованої напруги при сезонному регулюванні регулятор має перемикач сезонного регулювання «Зима-Літо», розташований на задній стінці корпусу.
В процесі експлуатації забороняється:
а) проводити пуск дизеля при відключеному плюсовому дроті між генератором і регулятором, і тривале, більше 2 з, замикання затисків В і Ш між собою, оскільки це приведе до виникнення підвищеної напруги в бортовій мережі, небезпечної для споживачів;
б) замикати затиск на корпус;
в) неправильно підключати дроти, що підводять;
г) розкривати регулятор в період гарантійного терміну.
Акумуляторні батареї
На тракторі встановлюються дві акумуляторні батареї 12-вольтів, по одній батареї з правого і лівого боку трактора. Кожна батарея складається з шести елементів двохвольтів, сполучених послідовно. При роботі трактора батареї сполучені паралельно, а при пуску батареї з'єднуються послідовно.
Перемикач акумуляторних батарей
Перемикач призначений для перемикання акумуляторних батарей з паралельного з'єднання (12 В) на послідовне (24 В) для живлення стартера і електродвигуна приводу маслозакачивающего насоса. Перемикач складається з контактної коробки 2 з вивідними клемами 1 для приєднання проводів, електромагніту 6 з рухомим сердечником 7, контактів 9, рухомих контактних дисків (головного 4 і додаткового 5), головних контактів 3 і додаткових контактів 8.
На торці перемикача є клеми: +Б1, +Б2, –Б2, РС, М. До цих клем підключаються наступні дроти:
™ до клеми +Б1 дроти від плюсової клеми лівої акумуляторної батареї і від клеми «мінус» покажчика струму;
І до клеми +Б2 дріт від клеми стартера,