Фізична культура та спорт в системі сучасної освіти

 Ефективним напрямом, спрямованим на поліпшення здоров’я дітей, є розвиток фізичної культури та спорту. Сьогодні проводиться цілеспрямована робота щодо модернізації системи фізичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.

 Саме з цією метою було підготовлено низку нормативних документів: доопрацьовано Державний стандарт початкової освіти галузі „Здоров’я і фізична культура”, розроблено положення про організацію фізичного виховання і масового спорту у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, затверджено умови проведення Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання у навчальних закладах, та умови проведення фізкультурно-оздоровчого патріотичного комплексу школярів України „Козацький гарт”. Даний документ розроблено з метою активізації позаурочної та позашкільної роботи з фізичного виховання, відповідно до їх функцій у системі загальної середньої освіти.

Вагома особиста заслуга у розробленні зазначених документів та в піднесенні учнівської і студентської фізичної культури і спорту, в гучних перемогах українських молодих спортсменів на світових і континентальних змаганнях належить багаторічному Голові Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України С. І. Операйлу, який, на превеликий жаль, нещодавно пішов з життя.

„Козацький гарт” став дієвим важелем у формуванні здорового способу життя, підвищення соціальної активності і зміцнення здоров’я, виховання учнівської молоді на традиціях українського народу. І вже той факт, що у відбіркових регіональних змаганнях першого туру взяли участь близько 2 млн. школярів, свідчить про величезну зацікавленість новим видом змагань учнівською молоддю.

  Разом з тим, недостатнє оволодіння положеннями нормативних документів з фізичного виховання і неефективне їх впровадження у роботу керівниками органів управління освітою Вінницької, Луганської областей, Сумської та деяких інших областей стали причиною того, що комплексом було охоплено лише 76 відсотків загальноосвітніх навчальних закладів.

 Найкраще вирішується питання фізичного виховання школярів у таких загальноосвітніх навчальних закладах: школа-ліцей №2 м. Житомира (директор Полулях Валентина Іванівна); середня школа №9 м

Нікополя Дніпропетровської області, Бутенківська середня школа Кобеляцького району Полтавської області (директор Колодязна Тамара Валентинівна).

 Необхідно всіляко вивчати та запроваджувати у шкільну практику досвід кращих вчителів фізичної культури, серед яких Денисенко Наталія Григорівна – вчитель гімназії №21 м. Луцька, заслужений вчитель України; Довганюк Людмила Михайлівна – вчитель спеціальної школи реабілітації дітей з особливими потребами “Надія” м. Луцька; Бабенко Юрій Анатолійович – вчитель середньої школи Владиславівської середньої школи Млинівського району Рівненської області; Чешейко Сергій Михайлович – вчитель середньої школи № 78 м. Києва; Граждан Сергій Сергійович – вчитель середньої школи №20 м. Кіровограда.

Водночас, результати моніторингу „Крок до здоров’я” показали, що лише 53 відсотки школярів мають безпечний рівень здоров’я. Найкращою є ситуація у Харківській, Вінницькій, Житомирській, Чернігівській, Чернівецькій та Рівненській областях. Гірше - у Хмельницькій, Львівській областях, у містах Києві та Севастополі.

У 2005 році кількість школярів, охоплених фізкультурно-оздоровчою роботою у загальноосвітніх навчальних закладах, становила трохи більше 38 відсотків (на 2,6 відсотка більше, ніж у 2004 році). Добре організована ця робота в Одеській та Закарпатській областях, гірше – у Рівненській та Луганській областях.

Однією з причин незадовільної організації позакласної, зокрема фізкультурно-оздоровчої роботи серед учнівської (та й студентської також) молоді є недостатня матеріально-технічна база навчальних закладів.

Проте,

1 2 3 4

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні