Форми здобуття дітьми дошкільної освіти

Форми здобуття дітьми дошкільної освіти

Своєчасність та успішність розвитку дітей залежить від правильного вибору батьками доступних їхній дитині форм здобуття дошкільної освіти.

Надзвичайно важливо дати кожній дитині можливість здобути якісну дошкільну освіту та забезпечити рівні стартові умови для подальшого навчання.  

Досвід показав, що найоптимальнішими варіативними формами здобуття дошкільної освіти є:

• групи з повним режимом перебування;

• групи короткотривалого перебування;

• центри (групи) підготовки дітей до школи;

• центри розвитку дитини.

Групи з повним режимом перебування

Групи з повним режимом перебування (10,5-12 годин) створюють у дошкільних навчальних закладах (зокрема сімейного, комбінованого типу) та у навчально-виховних комплексах «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад». Такі групи працюють упродовж усього року або сезонно (3-6 місяців) 2-3 рази на тиждень.

Групи з повним режимом перебування (10,5-12 годин) створюють у дошкільних навчальних закладах (зокрема сімейного, комбінованого типу) та у навчально-виховних комплексах «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад». Такі групи працюють упродовж усього року або сезонно (3-6 місяців) 2-3 рази на тиждень.

Групи короткотривалого перебування

Групи короткотривалого (3-5 годин) перебування організовують на базі дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема навчально-виховних комплексів «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад — дошкільний навчальний заклад», та дошкільних навчальних закладів — центрів розвитку для дітей, які відвідують інші навчальні заклади чи виховуються вдома1

Щоб забезпечити якісними освітніми послугами з формування готовності до шкільного навчання і сільських дітей у тих місцевостях, де немає таких закладів, дозволено організовувати роботу груп з короткотривалим режимом перебування в орендованих приміщеннях, які відповідають санітарно-гігієнічним нормам.

Групи короткотривалого перебування працюють протягом або цілого року, або його частини, але не менше трьох місяців поспіль. Установлюють такий графік їх роботи: не рідше трьох разів на тиждень у робочі дні, а за необхідності та наявності умов — повний робочий тиждень. Можна також створювати групи вихідного дня, які функціонують двічі на тиждень — по суботах і неділях.

Існує декілька варіантів діяльності груп короткотривалого перебування:

• діти відвідують лише заняття або заняття і прогулянки (без харчування);

• у першій половині дня здійснюється повноцінний навчально-виховний процес — з харчуванням, прогулянками, заняттями.

Припустима й така організація роботи з дітьми, коли в одному приміщенні працює кілька груп короткотривалого перебування (почергово в першій та другій половині дня).

Групи короткотривалого перебування створюють переважно для дітей п'ятирічного віку та шестирічок, які підуть до школи у 7 років, з метою забезпечення системного підходу до їх соціальної адаптації, а також до фізичного, пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного розвитку перед початком шкільного життя.

Там, де дошкільних навчальних закладів немає, при загальноосвітніх навчальних закладах, зокрема при навчально-виховних комплексах «загальноосвітній навчальний заклад — дошкільний навчальний заклад» можна створювати групи підготовки дітей до школи як з повним режимом перебування, так і з короткотривалим перебуванням. Ці групи працюють переважно сезонно 3-5 разів

1 2

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні