Французький кінематограф

Французький кінематограф включає у себе твори кіно, створені французькою нацією, або її представниками закордоном. Франція — батьківщина кіно. Декілька ключових рухів кінематографу, таких як Нова хвиля, почалися саме в цій країні. Кіноіндустрія Франції є однією з найсильніших та шанованих у світі та за популярністю поступається хіба що Голівуду.

 Заснування кінематографу

Народження кіно пов'язане із винайденням апарату, що дозволив відтворювати проекції об'єктів, що рухаються, і цей апарат був створений братами Луї та Огюстом Люм'єрами. В минулому цей факт викликав хвилі заперечень багатьох істориків світу, наприклад у США винахідником кіно вважають Томаса Едісона, в Німеччині — Макса Складановського, у Британії — Уільяма Фріз-Гріна та Роберта Пола, в Росії над розв'язання цієї проблеми працювали Іван Акімов та Йосип Тимченко, у Чехії Пуркіне, у Франції — також Еміль Рейно, Етьєн-Жюль Марей, Жорж Демені та інші. Кожен із них певною мірою сприяв винайденню кіноаппарата, але, усе ж таки, лише брати Люм'єр досягли остаточного та незаперечного успіху в передачі рухомого зображення.

Проста структура, маленька вага та невеликі розміри дозволяли легко користуватись ним. Така вдала конструкція пояснювалась тим, що брати Люм'єр змалечку були знайомі із фотосправою. У їх батька, Антуана Люм'єра, в Ліоні була фабрика фотопаперу та пластинок. Добре знаючи процеси, пов'язані із фотографією та будучи хіміками за освітою, брати стикались з багатьма вченими, які працювали над фіксацією рухомого зображення — хронографією: Е. Ж. Мареєм, Я. Янсенном, Ж. Демені, та знали, над чим вони працюють

Але остаточна ідея по створенню конструкції кіноапарата, за визнанням Луї Люм'єра, прийшла після ознайомлення із механізмом Едісона. Його кінетоскоп отримав значне поширення як у США, так і в Европі, але мав два суттєвих недоліки: відсутність проекція на екран та «розмазаність» через рух плівки. В окуляр, що розташовувався у верхній частині апарату, могла дивитись лише одна людина, а розмір зображення не перевищував сірникової коробки.

Оскільки на початку брати Люм'єр відмовлялись продавати свої апарати, найдопитливіші конкуренти почали створювати власні моделі самотужки. Серед тих, хто пішов цим шляхом Жорж Мельєс, Шарль и Эміль Пате, Леон Гамон. І починаючи із 1896 і по 1902 вони сформували 4 домінуючі світові кінокомпанії: Pathé Frères, Gaumont, Georges Méliès та Lumières.

Луї та Огюст Люм'єри

Перша експериментальна демонстрація кінофільму Люм'єр була проведена 22 березня 1895 року для «членів спільноти заохочення національної індустрії». В той день був продемонстрований фільм «Вихід робочих із фабрики Люм'єр».

На другій демонстрації для членів фотографічного конгресу 1 червня цього ж року були показані ще 7 фільмів, зокрема «Сніданок дитини» та «Политий поливальник». Як правило, це були сюжети із життя та побуту родини Люм'єр в хронікальній манері та знімались з однієї позиції, одним відрізком від самого початку та до кінця. Ця ж сама програма була продемонстрована 28 грудня 1895 року в індійському салоні «Гран кафе» на Бульварі Капуцинок. Це був перший публічний показ Сінематографу братів Люм'єр. Цю дату прийнято вважати «Днем народження» кіно. Демонстрація проводилася цілий день та тривала 20 хвилин, білет коштував один франк. Щоденна виручка у 2000–2500 франків

1 2 3 4 5