Жан Кретьєн - життя та діяльність

ЗМІСТ

Економічні реформи Жана Кретьєна

Соціально-економічний розвиток Північних територій

Канадський досвід залучення прямих іноземних інвестицій

Зовнішня політика кабінету Ж. Кретьєна

Поняття "Збірна Канади"

Міжнародна безпека

Розкол в спорі по Іраку

Позиція на саміті 2002 р.

Висновок

Список літератури 

 

1. Економічні реформи Ж. Кретьєна

1. 1. Соціально-економічний розвиток Північних територій

 Основною складовою успіхів канадського уряду, очолюване Ж. Кретьєном, в соціально-економічному розвитку Північних територій є чітко сформульована північна політика. Її головне стратегічне завдання - є створення економічної основи самодостатності північних територій: забезпечення життєздатності ресурсної орієнтованої економіки Півночі, підвищення ефективності співпраці федеральних і територіальних властей, створення сприятливих умов для розвитку бізнесу на півночі: всі напрями діяльності орієнтовані на створення умов життя і праці на північних територіях, максимально наближених по соціальних стандартах до життя в звичайних районах. Саме цим (а не пільгами і надбавками до зарплати) притягуються люди для роботи на півночі. Теплі комфортабельні будинки з гарячим водопостачанням і каналізацією, декілька сучасно обладнаних шкіл, збудований по західних стандартах аеропорт, готелі, спортивно-розважальний комплекс, басейн, селищна теплиця, де охочим за символічну плату лунають невеликі ділянки для занять городництвом, маленький телецентр, унікальний католицький храм у формі ескімоського голку - це звичайне селище в провінції Канади.

 До основних складових успіху слід віднести і розвиток нових основ міжбюджетних відносин федерального центру з територіальними урядами і корінними народами, створення власної прибуткової бази територій і аборигенних общин

 Для Канади, як для парламентської республіки з великими правами федерального уряду, немає необхідності в спеціальному законодавчому регулюванні соціально-економічного розвитку північних територій. Ці проблеми Жан Кретьєн вирішує через програми, договори і поточну діяльність уряду. Наприклад, федеральні і територіальні уряди ставлять перед компаніями, що виявили бажання працювати на півночі, ряд умов, на яких ті використовуватимуть землю аборигенів. Відповідно до угоди між властями і аборигенами першочергове право на користування природними ресурсами мають аборигенні корпорації. Землі можуть здаватися в оренду під проведення певних видів робіт. Коли компанії приступають до їх розробки, полягають два види угод: про використання поверхневого шару і про використання надр. І всі компанії платять податки - 43% від прибутку - до місцевого бюджету. А, крім того, здійснюють програми освіти і підготовки кадрів для аборигенного населення.

 Показником ефективності даної політики є російський-канадська співпраця на півночі і в Арктиці, в рамках якого запропоновано 35 проектів і напрямів спільній діяльності в області науки (геології, геофізики і ін. наук про Землю), будівництва, охорони здоров'я, рішення проблем корінного населення, соціально-економічного розвитку, захисту навколишнього середовища і розвитку гірничевидобувної промисловості на 5-річний термін.

 Доповідь "Канада і приполярний світ", опублікований в квітні 1997 р. Постійним комітетом у закордонних справах і міжнародній торгівлі палати общин канадського парламенту, рекомендуючи продовжити термін дії цієї угоди, характеризує стан російський-канадських відносин як "хороші, якщо не чудові"; більш того, північний "Схід Сибіру" (у наший термінології - північна частина Далекосхідного регіону) з

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні