Київський соціально-економічний район

ПЛАН

Вступ.  

Географічне положення.  

Населення і працересурсний потенціал.  

Природні умови і ресурси.  

Функціонально-компонентна структура.  

Література


Вступ

В деяких схемах соціально-економічного районування Київський соціально-економічний район досить часто називають ще й Столичним, що цілком обґрунтовано, у зв’язку з розташуванням тут столиці України – м. Києва. Окрім столичного обласного реґіону, до складу району входять також Житомирська та Чернігівська області, що разом охоплюють територію 89,9 тис. км2, що складає 14,9% площі України. Тут проживає 4407,4 тис. осіб (з м. Києвом – 7002,1 тис. осіб).

На території району розташовується 50 міст, 104 селища міського типу та 70 адміністративних районів.

Столичний, притягальний статус території суттєво відображається на його господарському розвитку. За валовою сільськогосподарською продукцією та ефективністю її виробництва район посідає вагоме місце в державі. Частка її виробництва в загальнодержавному показнику складає 10,5%. Тут зосереджено 15% вартості основних виробничих фондів України

Район, за рахунок розташування столиці, концентрує до 30% вищого кадрового потенціалу країни, характеризується значним соціальним потенціалом та високим освітньо-кваліфікаційним рівнем працездатного населення.  

Географічне положення

Район практично повністю розташовується в зоні мішаних лісів України, займаючи північно-центральну частину держави. Район безпосередньо контактує з Центральним та Подільським соціально-економічними районами на півдні, з Волинським на півночі та Північно-Східним соціально-економічними районами на сході.

Київ як столиця зумовлює сучасне транспортно-географічне положення району. До неї сходяться залізниці, автомагістралі, річкові шляхи. Позитивно впливає на економічний розвиток району також наявність спільного кордону з Російською Федерацією та Білоруссю.

Щодо негативних сторін, то вони є досить опосередкованими. Через адміністративно-регулятивні зв’язки сюди в межах України спрямовуються основні транспортні шляхи зі сходу (залізниці Ростов-на-Дону – Донецьк – Дніпропетровськ – Київ, Волгоград – Луганськ – Харків – Київ, Суми – Київ, автомобільні магістралі Донецьк – Дніпропетровськ – Полтава – Київ, Ростов-на-Дону – Харків – Київ), заходу (залізниці та автомагістралі Будапешт – Львів – Київ – Краків – Льві – Київ, Варшава – Львів – Київ) та півдня (залізниці та автомагістралі Сімферополь – Запоріжжя – Дніпропетровськ – Київ – Москва, Одеса – Київ – Москва, Херсон – Миколаїв – Черкаси – Київ – Санки-Петербург), підтримуючи зв’язки практично з усіма реґіонами України. Потужна водна артерія Дніпро також дає району непрямий вихід до моря.

Населення і працересурсний потенціал

У Київському соціально-економічному районі, разом з столицею, проживає понад 7 млн. осіб, або 14,4% населення України. Його чисельність поступово зменшується внаслідок погіршення демографічної ситуації. Це виявляється передусім у зниженні показників природного приросту населення. В 2002р. він був найнижчим у Чернігівській (-12,4?/??); Київській та Житомирській областях — відповідно -7,7 ?/??(без Києва) та -5,9 ?/??. Це наслідок значного зменшення показників народжуваності та збільшення смертності людей, особливо в сільській місцевості, що поступово призводить до депопуляції сільського населення. Коефіцієнт природного приросту сільських жителів у районі найнижчий в Україні.

У віковій структурі населення частка окремих вікових груп майже така сама, як

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні