Комп'ютер у школі

План

  1. Комп'ютер як засіб оптимізації та урізноманітнення навчального процесу
  2. Комп'ютер як засіб тестової перевірки якості навчання

Література

1. Комп'ютер як засіб оптимізації та урізноманітнення навчального процесу

Комп'ютеризація швидко увійшла в усі галузі нашого життя. Виникає нагальна потреба використання комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін шкільного курсу. Інформація, подана в підручнику перетворюється на застарілу ще під час видання підручника. Вивчення окремих дисциплін чи окремих тем з використанням комп'ютерної техніки - один із засобів урізноманітнення та оптимізації навчальио-виховного процесу.

Сучасний стан школи та педагогіки, їх стратегічні цілі на сьогоднішній день висувають такі проблеми як активізація пізнавальної діяльності учнів, розвитку їхньої активності й самостійності, підвищення ефективності, вмотивованості та якості навчання. На даному етапі якісне розв'язання перелічених вище проблем нерозривно пов'язане з удосконаленням існуючих та пошуком нових методів і засобів навчання. А це в свою чергу неможливо без широкого впровадження у навчальний процес сучасних інформаційних технологій та максимального використання їх можливостей. Отже, школа не має іншого вибору, крім адаптації до інформаційного столітгя. Основна мета цієї адаптації полягає в тому, щоб усебічно розкривати обдарованість та розвивати здібності кожної дитини, навчити учнів самостійно здобувати й поповнювати знання, обробляти їх, самостійно вирішувати творчі завдання та розуміти суть змін, що відбуваються в оточуючому середовищі.

За таких умов важливого значення набувають стимулюючі та розвиваючі функції нових інформаційних технологій навчання. Вони розглядаються педагогами як важливий засіб розвитку пізнавальної самостійності, морально-естетичних якостей особистості. Особливо важливим є використання комп'ютерних програмних продуктів у навчальному процесі з тих предметів, де велике значення має наочність зображення матеріалу. До таких дисциплін відноситься і шкільний курс хімії, для успішного засвоєння якого необхідна розвиненість логічного та образного мислення учнів

В педагогіці наочність завжди вважалась найголовнішим принципом- навчання, фундаментом для здійснення всебічно розвинутої особистості. Слід відмітити, що наочність використання навчальних матеріалів є важливим елементом будь-якого навчального процесу з будь-якої навчальної дисципліни. Так, Л. М. Фрідман, вивчаючи роль наочності в навчанні сформував слідуючи формулу: "Наочність - це розуміння й активність". Очевидно, що з появою комп'ютерів навчання стало більш наочним.

З'явилась унікальна можливість за допомогою комп'ютерів інтенсифікувати, активізувати, оптимізувати багатоскладовий процес засвоєння знань, вмінь, навичок, способів творчої діяльності. Виникла можливість виділити доступні, колишньому інструментарію, дії тільки на вербальне, раціонально-логічне мислення учнів. Цілеспрямовано діючи на образне мислення, можна розвинути творчі здібності школярів, стимулювати його до генерації нових знань. Комп'ютер - це інструмент, за допомогою якого навчання може стати більш цікавим, швидким, простим, а отриманні знання більш глибокими й узагальненими.

Аналіз педагогічної літератури та шкільна практика свідчать, що роль і місце комп'ютера у процесі навчання хімії і поєднання його з традиційними підходами до навчання учнів мало вивчені, недостатньо теоретично обґрунтовані критерії оцінювання комп'ютерних програм з хімії і практичної методики застосування комп'ютера в навчанні хімії.

Роль і місце ЕОМ у промисловості, на транспорті, у сфері обслуговування, науці сьогодні настільки великі, що вміти працювати з ними повинен кожен. Розширюється коло професій, пов'язаних з комп'ю- терами. Школа не може стояти

1 2 3 4 5

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні