Конкурентна розвідка

Зміст

1 Історія конкурентної розвідки

2 Конкурентна розвідка і світовий ринок

3 Мета і завдання конкурентної розвідки

4 Приклади застосування конкурентної розвідки

5 Розвідувальний цикл

6 Методів роботи і інструменти конкурентної розвідки

7 Створення підрозділу конкурентної розвідки на підприємстві

7. 1 Підходи до створення підрозділу конкурентної розвідки

7. 2 Як почати займатися конкурентною розвідкою

7. 3 Створення підрозділу конкурентної розвідки

8 Література

 

Конкурентна розвідка (англ. Competetive Intelligence, сокр. CI) — збір і обробка даних з різних джерел, для вироблення управлінських рішень з метою підвищення конкурентоспроможності комерційної організації, що проводяться в рамках закону і з дотриманням етичних норм (на відміну від промышленного шпионажа); а також структурний підрозділ підприємства, що виконує ці функції.

Історія конкурентної розвідки

Використання разведки в діяльності бизнеса почалося зовсім не в кінці XX сторіччя. Якщо здатність аналізувати і робити виводи розглядати як невід'ємну частину функцій, що підняла людину над тваринним світом, то слід також визнати, що людина застосовує цю здатність абсолютно у всіх галузях свого життя. Тому бізнес — це всього лише одна з багатьох сфер застосування розвідки. Як у минулому, так і зараз підприємці не завжди досягали в бізнесі ідеальних результатів. Проте можна упевнено заявити, що підприємці, що спиралися на розвідку, завжди виявлялися успішнішими, ніж ті, хто цього не робив.

Перші кроки конкурентної розвідки були нерозривно пов'язані з промышленным шпионажем. Вартість подібних заходів була дуже висока, тому проводили їх або, або приватні компанії за дорученням держави

Проте, і в ті давні часи були виключення з правил.

Датою появи першої документально підтвердженої конкурентної розвідки прийнято вважати кінець XIV століття. Тоді Дом Фуггеров в німецькому Аугсбурге вперше в світі почав використовувати елементи конкурентної розвідки організовано і на постійній основі. Фуггери поширювали серед своїх ключових співробітників на місцях так званий «новинний манускрипт». Цей документ містив цілеспрямовано відібрану і проаналізовану комерційну і політичну інформацію, що поступала зі всіх пунктів, що входили в зону інтересів компанії, і дозволяв ухвалювати управлінські рішення. Фахівці вважають, що саме це дозволило Фуггерам зайняти лідируюче положення в ключових галузях промисловості. Згодом Фуггери створили перший в Європі банковский будинок.

До пізнішого періоду відноситься трохи яскравих прикладів, які можна віднести до конкурентної розвідки в її сучасному розумінні. Американські автори пишуть, що Ротшильды в кінці XVIII століття мали в своєму розпорядженні двісті агентів. Результати діяльності цієї мережі були надані в розпорядження уряду, що воювала проти Наполеона. Завдяки своїм інформаторам і їх контакту з урядовими і військовими структурами, Натан Ротшильд дізнався про поразку Наполеона першим в Лондоне. Ротшильди володіли цією інформацією монопольно дуже недовго, але це було досить, щоб вони узяли під свій контроль самий передовий в технологічному плані напрям того часу — текстильную промышленность.

Інших прикладів, що хоч би віддалено відносяться до конкурентної розвідки, в літературі не зустрічається. Цілком панувало

1 2 3 4 5 6 7