Конституційно-правовий статус засобів масової інформації
План
Вступ.
Розділ 1. Поняття інформації, основні принципи інформаційних відносин в Україні
Розділ 2. Види інформації та їх конституційно-правове регулювання.
Розділ 3. Правовий статус друкованих та аудіовізуальних засобів масової інформації
Розділ 4. Взаємовідносини держави і друкованих ЗМІ в Україні
Висновок.
Список використаної літератури.
Вступ
Із проголошенням незалежності України в 1991 році розпочалась нова сторінка нашої історії, розбудова нової, демократичної держави. Розбудовуючи нове, правове суспільство, Україна конституційно забезпечує своїм громадянам свободу слова, друку та інформації, діє послідовно й цивілізовано, узгоджуючи власну політику в цій сфері з європейськими та світовими стандартами (зокрема, запозичена французька модель законодавства про інформацію). За роки незалежності в Україні прийнято близько десятка законів, що регламентують діяльність об'єктів інформаційних відносин. Друковані засоби масової інформації (ЗМІ) законодавче оголошені вільними, а створення та фінансування державних органів чи посад для цензури масової інформації - заборонені. Держава гарантує економічну самостійність і забезпечує економічну підтримку діяльності засобів масової інформації, запобігає зловживанню монопольним становищем на ринку з боку видавців та розповсюджувачів друкованої продукції.
Нове законодавство дало змогу лібералізувати офіційну процедуру заснування періодичних видань, завдяки чому швидко зросла їхня кількість, різноманітнішою стала структура вітчизняної преси. Окрім газет та журналів, засновниками яких виступають державні інституції, почали виходити видання комерційних структур, приватних осіб
Розділ 1. Поняття інформації, основні принципи інформаційних відносин в Україні
Побудувати демократичну, правову державу неможливо в закритому суспільстві. На сучасному етапі розвиток інформатизації соціуму визначає темпи його розвитку. Тому інформаційні відносини стають об'єктом правового регулювання і насамперед конституційного законодавства. Це підкреслює роль інформації для держави й суспільства. Виходячи з цих міркувань, є всі підстави вважати, що відносини щодо інформації, її збору, використання і поширення мають бути предметом як правової регламентації з боку конституційного права, так і науки конституційного права і навчальної дисципліни.
В Україні на сучасному етапі державотворення в умовах розбудови нової правової системи значно зростає роль засобів масової інформації (далі — ЗМІ), оскільки суспільне життя відбивається саме в масовій інформації, а на зміну техногенній цивілізації приходить інформаційна. З боку держави проявляється тенденція посилення уваги до конституційно-правового регулювання організації і діяльності ЗМІ, формування національного законодавства про інформацію та інформатизацію.
Це пов'язано насамперед з тим, що Україна як суверенна і незалежна держава входить у міжнародний і європейський правовий простір. Вступ України до Ради Європи на засадах повноправного членства і приєднання до Європейської конвенції про захист прав і основних свобод людини зумовлюють необхідність приведення українського законодавства