Література для дітей в сучасному читанні сім’ї

Література для дітей в сучасному читанні сім’ї

 Книги для дітей — це моделі людського життя. Хороша дитяча книга має допомагати дитині у розв’язанні реально існуючих конфліктів, повинна не відводити юного читача у світ пустих ілюзій, не викликати сліз безсилля, а підбадьорювати і вчити з оптимізмом дивитися у майбутнє, стимулювати до активних дій, виховувати волю, відповідальність, любов і доброту. І мета та завдання саме дитячої книги — уберегти майбутнього дорослого від песимізму, буденної рутини, навчити розуміти та берегти красу і добро, вміти критично сприймати дійсність — бути дієвою творчою особистістю. Адже, бездіяльність означає поразку, а джерело надії — це активна фантазія і дії, а не ілюзорні повітряні замки.  

Впродовж усього свого життя людина звертається до книги. Спочатку ми, а потім наші діти вивчають літери, складають з них слова, речення, спілкуються, а, як відомо, однією з основ духовного життя родини, сім’ї і є спілкування. Саме з розмов з батьками, у бесідах, під час обміну думками та досвідом діти усвідомлюють, що таке добро і зло, милосердя й віра, допомога й дружба, любов і великодушність, шляхетність та гідність, справедливість і честь. Глибше зрозуміти та осмислити ці поняття і оточуючий світ дітям допомагають книги для сімейного читання. І одне з основних завдань дорослих — батьків, вихователів, бібліотекарів — грамотно та ненав’язливо полегшити малюкам процес пізнання навколишнього світу і самого себе. На це спрямовані книги для дітей молодшого (1–3 роки), середнього (3–4 роки) та старшого (5–6 років) дошкільного віку італійського письменника Д. Стілтон «Времена года», «Делать или не делать», «Ферма». Ці книги серії «Відчини і подивись» розраховані на найменших діточок. Дверцята та віконця, що відчиняються у книжечці, стануть сюрпризом для малюка і допоможуть активізувати інтерес, а значить плідно попрацювати з нею. За допомогою такої книги легко ознайомити дитину з формою предметів і кольорами, цифрами та літерами, закласти їй елементарні поняття про оточуючий світ. Книги видавництва «Карапуз»: «Я люблю гратися», «Я йду шукати», «Бачу, чую, відчуваю» розширять знання про оточуючій світ, сприятимуть розвитку мови та логічного мислення

Ці книги містять запитання, якими слід скористатися як орієнтиром у розмові з дитиною, а також вони можуть бути для бібліотекаря методичними вказівками та порадами. Доктором психологічних наук Т. Б. Хомуленко та вчителем Н. П. Кидасюк підготовлено і видано книгу «Країна логіки», розраховану на дітей 4–6 років, а також на їхніх батьків і вихователів. Завдяки цій книзі можна розвивати пам’ять, мислення дитини, вчити аналізувати, порівнювати і готувати до школи. Заслуговує на увагу й видання Л. Генденштейн, О. Мадишевої «Ігри та історії» з серії «Енциклопедія розвиваючих ігор», яке спрямоване на розвиток кмітливості у дітей 6–8 років. Її упорядники, аби зробити книгу цікавішою, включили безпосередньо до текстів цікаві історії та малюнки, об’єднані спільним сюжетом, а також численні ігри та завдання. За мету було поставлено — розвинути у дитини логіку, спостереження, пам'ять та допомогти добре підготуватися до школи і успішно засвоювати матеріал шкільної програми. Заняття з цією книгою не вимагають від зайнятих дорослих попередньої підготовки, тому що, всі ігри та завдання супроводжуються конкретними методичними рекомендаціями. Ілюстрований посібник П. Семенченко «399 задач, вправ і головоломок» з серії «Енцикло¬педія інтелекту», розрахований на учнів початкових

1 2 3 4 5

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні