Методи навчання в початкових класах

План

СЛОВЕСНІ МЕТОДИ. . 6

НАОЧНІ МЕТОДИ. . 12

ПРАКТИЧНІ МЕТОДИ. . 16

ПОШУК ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ   19

УМОВИ ВИБОРУ МЕТОДУ НАВЧАННЯ. . 25


Як донести навчальний матеріал до свідомості учнів? Як викликати їх активну пізнавальну діяльність, щоб діти могли оволодіти знаннями, вміннями та навичками? Як викликати в учнів позитивне ставлення до навчання, а допомогти їм перетворити знання в переконання? Як навчити всіх: і тих, хто навчається з інтересом, і тих, у кого його немає? Ці питання вчителю доводиться вирішувати кожен день при підготовці уроку. Усі вони так чи інакше пов'язані з пошуками найбільш продуктивних методів навчання. Що ж прийнято розуміти під методами навчання? 

Методи навчання - це способи спільної діяльності вчителя та учнів, спрямовані на вирішення завдань навчання.  

Сучасна дидактика приділяє велику увагу спонукає функції методу навчання. Призначення методу полягає не в простій передачі знань, а в тому, щоб пробудити пізнавальну потребу школяра, його інтерес до вирішення того чи іншого завдання. Нові аспекти відкриваються в розвиваючої і виховує функції методу.  

Озброєння учнів способами пізнавальної діяльності - найважливіша тенденція підвищення розвиваючої функції навчального методу. Створення обстановки співпраці, колективного співпереживання, відносин взаємодопомоги, відповідальності за самостійне рішення завдань - в цьому напрямі ведуться пошуки подальшого вдосконалення методів навчання.  

Метод навчання слід відрізняти від засобу

Метод тісно пов'язаний з діяльністю і поза діяльності не існує. В якості засобів навчання використовуються підручники, книги, довідники, посібники, технічні засоби, словники, наочні посібники. Вони можуть використовуватися для різних цілей. Будучи включені в будь-яку діяльність, вони дають можливість здійснювати мета діяльності. Використання різних засобів у процесі навчання змінює сам метод діяльності.  

Використання різноманітних засобів призводить до зміни структури навчального методу. Так, включення в розповідь учителя кінофрагментов змінює характер діяльності вчителя та учнів.  

Окремі деталі методу, його складові елементи називають методичними прийомами. Якщо за допомогою методу відбувається оволодіння основним змістом навчального матеріалу, то ті чи інші методичні прийоми забезпечують поглиблене засвоєння окремих питань предмета або теми. У практиці можна зустріти велику кількість різноманітних методичних прийомів. Деякі з них є спільними для багатьох предметів, інші застосовні тільки при навчанні даного предмету.  

Вчитель вибирає такі методи і прийоми роботи, які могли б забезпечити дітям необхідні знання, будили їх розумову активність, розвивали і підтримували у них інтерес до навчання.  

При вивченні таблиці множення на 7, 8, 9 вчитель дає учням наступні завдання: 

З якого прикладу починається таблиця множення чисел 5, 6, призначена для заучування? Чому? Які таблиці нам залишилося вивчити? 

При вивченні таблиці множення числа 6 для отримання відповідей таблиці ми вважали від 6 до 60 шістками, а для отримання відповідей таблиці множення на 7 які числа потрібно складати? 

Потім учні отримують завдання: 

порахувати сімками від 7 до 70; 

порахувати вісімками від 8 до 80; 

порахувати дев'ятками від 9 до 90.  

Яке властивість твори ви знаєте? Показати цю властивість на якому-небудь прикладі.  

В цей час група учнів самостійно виконує роботу; користуючись поруч чисел 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70 і переместітельним властивістю, складає таблицю множення на 7, 8, 9 і записує її в зошиті.  

Близькість нового і вивченого матеріалу підказали вчительці основні способи вивчення таблиці на 7, 8 і 9, застосування цих же способів при вивченні нового. Вчителька дає різноманітні завдання різним групам школярів: одні виконують завдання, розраховані на застосування засвоєних

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні