Методи вивчення сенсомоторних властивостей особистості

 1. Методи вивчення сенсомоторних властивостей особистості

 2. Психофізіологічні фактори ефективності трудової діяльності

 3. Поняття психічного здоров’я особистості

  1. Методи вивчення сенсомоторних властивостей особистості

 

 Результати численних досліджень дозволили встановити, що пси-ходіагностичні методи дають змогу виділити цілий ряд показників пси­хічних якостей і функцій людини, що є важливими для тієї чи іншої професії, що визначають успішність освоєння і наступне виконання конкретної діяльності.

Л. М. Собчик стосовно до задачі професійної орієнтації і добору розглядає блоки найзначиміших психодіагностичних показників для різних видів професійної діяльності. Так, адміністративна діяльність спирається на універсальний набір стійких особистісних властивостей, що забезпечують організаторські здібності, уміння зачаровувати і вести за собою людей, інтегрувати трудовий процес, самостійно приймати рішення, здійснюючи при цьому підпорядкованість стосовно вище-стоячих структур. Загальна риса, як правило, характерна для керівни­ків різного рангу, — це лідерство. Лідерський тип особистості визна­чається показниками сили, стенічності, комунікативності. За даними стандартизованого методу вивчення особистості (СМВО), це — висо­кий рівень домагань, перевага мотивації досягнення, висока самооцінка і впевненість у собі, оптимізм і життєрадісність, загальна висока ак­тивність, завзятість у досягненні мети і т. д. За даними методу колір­них виборів (МКВ) (адаптований восьмикольоровий тест Люшера), для лідерів характерно системне мислення, емоційний оптимізм із по­чуттям гумору, товариськість і комунікативність

Підприємницька діяльність, або менеджмент, передбачає запов­зятливість, активність, організаторські функції, хорошу інформованість у своїй справі, артистичність, уміння зачаровувати і переконувати спі­врозмовника. Не кожна людина має такий набір різноманітних харак­терологічних властивостей, що дозволять їй процвітати на цій роботі. Є люди серйозні, що фундаментально опрацьовують кожне питання і добре приводять будь-яку інформацію в строгу послідовність і систему, але їм буває надзвичайно важко ввійти в діловий контакт, а відстою­ючи свою думку, вони гарячаться і сперечаються. Є й інші, протилеж­ного характеру, легко і привітно вступають у бесіду, моментально під­хоплюють настрій та інтереси співрозмовника, швидко переключа­ються на будь-яку тему, але також легко все забувають, не занадто обов'язкові, не схильні до акуратності.

Особистісні властивості менеджера характеризуються необхід­ністю поєднання, з одного боку, жвавості, товариськості, елементів демонстративності (артистичності), уміння бути переконливим і напо­легливим, не втрачаючи при цьому теплоти емоційного настрою, а з ін­шого боку, обережності, гнучкості, чуйності до настрою іншої люди­ни, уміння не тільки наступати, але і з честю відступати (змінювати тактику поведінки).

Якщо особистість за своїми емоційно-динамічними характеристи­ками є лідерською, а за структурою інтелекту і рівнем його розвитку не відповідає професійним вимогам справжнього керівника, то такий тип реагування найкраще реалізується в тих видах трудової діяльності, де потрібно виявляти самостійність, рішучість, фізичну витривалість. Це - важка ручна праця, будівельні роботи, вуглевидобуток, транс­портування вантажів і т. п. Якщо ж і фізична витривалість недостатня, то найкраще такі люди, при відсутності професійної підготовленості, адаптуються і приносять користь на «малих командних висотах»: у жит­ловому управлінні і т. д. До цієї самої групи можна віднести водіїв ав­тотранспорту, хоча тут обов'язково необхідна спеціалізація.

У професії машиністів тепловозів, електровозів варто звернути увагу на здатність до подолання впливу монотонних подразників, що обумовлюється помірно вираженою тривожністю. Зовсім особливою, не пов'язаною з водінням транспортних засобів, є професія диспетче­ра, що полягає в регулюванні, керуванні повітряним, залізничним та іншим транспортом. Цей вид професійної діяльності вимагає насам­перед високо диференційованої чутливості до особистісних сигналів, що характерно

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні