Методична робота в школі

ЗМІСТ 

1. Значення методичної роботи для підвищення рівня професійної підготовки вчителя  

2. Основні форми методичної роботи в школі 

3. Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників.  


1. Значення методичної роботи для підвищення рівня професійної підготовки вчителя 

Методична робота в школі спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення май­стерності педагога.

Методична робота спонукає вчителя до роботи над підвищенням свого фахового рівня, сприяє збагаченню педагогічного колективу педагогічними знахідками, допомагає молодим учителям переймати майстерність у більш досвідчених колег.

Її функції полягають у визначені системи заходів, спря­мованих на досягнення найкращих результатів (плануван­ня); у діяльності з удосконалення структури і змісту мето­дичної роботи (організаційна); у регулярному вивченні спів­відношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимога­ми суспільства до якості роботи працівників освіти (діагнос­тична); передбаченні знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому (прогностична); виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, у формуванні, екс­периментальній перевірці та впровадженні передового досвіду (моделююча); відновленні частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення навчального закладу (від­новлююча); виправленні недоліків у діяльності педагогів, пов'язаних з використанням застарілих методик (коригуюча); інформуванні, агітації педагогів щодо впровадження до­сягнень науки, передового досвіду (пропагандистська); на­лагодженні й підтриманні зворотного зв'язку, в оцінюванні відповідності наслідків методичної роботи завданням та нор­мативним вимогам (контрольно-інформаційна).

Методична робота покликана стимулювати підвищен­ня наукового рівня вчителів, їх підготовку до засвоєння змісту нових програм і технологій реалізації, досягнень психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, передового педагогічного досвіду.

Методична робота здійснюється за такими напрямами;

1. Поглиблення філософсько-педагогічних знань. Спря­моване на вивчення педагогічної теорії та методики на­вчання й виховання, психології, етики, естетики, поглиб­лення науково-теоретичної підготовки з предмета й мето­дики його викладання.

2. Вивчення принципів розвитку української національ­ної школи. Передбачає збагачення педагогічних працівни­ків надбаннями української педагогічної думки, науки, культури, вивчення теорії та досягнень науки з викладан­ня конкретних предметів, оволодіння сучасними наукови­ми методами, освоєння оновлених програм і підручників

3. Освоєння методики викладання додаткових пред­метів. Охоплює вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, застосуван­ням наочних посібників, дидактичних матеріалів.

4. Систематичне інформування про нові методичні розробки. Полягає у систематичному вивченні інструктивно-методичних матеріалів стосовно змісту і методики на­вчально-виховної роботи.

6. Оволодіння науково-дослідними навичками. Сприяє формуванню дослідницьких умінь, організації власного теоретичного пошуку, аналізу та оцінювання результатів педагогічних досліджень.

2. Основні форми методичної роботи в школі 

Форми організації методичної роботи в школі досить динамічні. Вибір конкретної з них залежить від педаго­гічної культури вчителів, морально-психологічного клі­мату в шкільному колективі, матеріально-технічних мож­ливостей школи, інноваційної відкритості та активності вчителів та керівників школи. Загалом проводять її в ін­дивідуальній, груповій та колективній формах.

Індивідуальна форма методичної роботи. Вона є скла­довою самоосвіти вчителя, здійснюється за індивідуаль­ними планами з урахуванням його професійних потреб, результатів взаємооцінки, рекомендацій керівництва шко­ли, досвідчених педагогів. Змістом її є систематичне ви­вчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі шкільних,

1 2 3 4 5

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні