Методика фізичного виховання школярів

План

1. Зміст програмованих видів занять на уроках фізичної культури у початкових класах

2. Значення і зміст позакласної роботи фізичної культури

3. Народні ігри і забави у позаурочній та позакласній роботі з фізичного виховання

Література

1. Зміст програмованих видів занять на уроках фізичної культури у початкових класах

Організм всебічно розвивається, якщо систематично зазнає дії різноманітних фізичних навантажень, зокрема фізичних вправ. Тому провідне місце в проведенні фізичних вправ, щоб вони сприяли профілактиці захворювань учнів, зміцненню їхнього здоров'я належить уроках фізичної культури. Систематичні заняття фізкультурою позитивно впливають на розпорядок дня учня, спонукають його дотримуватись правильного режиму і вимог гігієни.

Уроки фізичної культури є основною формою фізичного виховання учнів. Вони обов'язкові для всіх школярів. Уроки активно сприяють успішному формуванню в учнів інтересу і звички до занять фізичними вправами в повсякденному житті.

Основним методом застосування фізичних вправ є ранкова гімнастика. Комплекси ранкової гімнастики впливають на окремі частини тіла на весь організм, тому вони включають вправи для рук, ніг, шиї, тулуба; розвивають швидкість, витривалість, гнучкість, координацію рухів.

Гімнастичні вправи для загального розвитку, у тому числі із предметами /палицею, скакалкою, гантелями, м'ячем/, є ефективним засобом зміцнення або підтримання функцій опорно-рухового апарату і поліпшення постави, збільшення рухомості суглобів. Вони сприятливо впливають на нервову систему, тонізують організм, створюють позитивний емоційний фон, попереджають захворювання.

Але ранкова гімнастика ще не посіла відповідного місця у руховому режимі дітей. Тому доцільно проводити гімнастику перед заняттями в школі за 20 хвилин до початку уроків. Вона сприятиме розв'язанню певних виховних і організаційних завдань

Однак при проведенні ранкової гімнастики слід врахувати фізіологічні та біологічні особливості дітей. Тому, підбираючи вправи, слід враховувати фізичне навантаження. Адже для дітей дошкільного віку вправи підбираються з меншим навантаженням ніж для дітей шкільного віку. Тому до її проведення ставляться такі методичні вимоги:

  1. Фізичні вправи, що становлять комплекс ранкової гімнастики, повинні охоплювати всі основні м'язові групи та суглоби.
  2. Вправи виконуються в певній послідовності, починаючи з м'язів і суглобів шиї й закінчуючи вправами для ніг.
  3. Найбільш інтенсивні вправи застосовуються під кінець зарядки.
  4. Комплекс вправ регулярно поновлюється, а кожна вправа по можливості виконується з певними змінами.
  5. Ранкова гімнастика закінчується вправами на розслаблення м'язів у поєднанні з глибоким диханням.

Дуже важливо визначити правильне дозування виконання вправ того чи іншого комплексу: воно має бути посильним для дітей кожної вікової групи. Вправи слід виконувати, не затримуючи дихання, чітко, енергійно, зберігаючи красиву поставу.

Крім ранкової гімнастики для підвищення розумової і фізичної працездатності учнів сприяє проведення на уроках фізкультхвилинок. Видатний вчений – педагог К. Д. Ушинський зазначав: «Дайте дитині трохи порухатися, і вона знову подарує десять хвилин уваги, якщо ви зуміли їх використати, дадуть вам в результаті більше, ніж цілий тиждень напівсонних занять» [11, с. 44]

У зв'язку з цим в школах на уроках відводять 1-2 хвилини для проведення фізкультхвилинки. Перед її початком провітрюється класна кімната. Потім під керівництвом вчителя або учня діти виконують ряд фізичних вправ, які допомагають запобігти негативному впливу сидячого способу життя на фізичний розвиток дитини /порушення постави і деформації будови тіла/, сприяють більшому насиченню організму киснем.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні