Методика ознайомлення дошкільників з жанрами образотворчого мистецтва

1.  Характеристика живопису як  виду образотворчого мистецтва

Живопис – це відображення всього багатства і різноманітності оточуючого світу в кольорі.

Колір – головний зображувальний і виразний засіб живопису. Він має кольоровий тон, насиченість, світлість; він ніби поєднує в ціле все характерне в предметі: і те, що можна зобразити лінією, і те, що її недоступно. Живопис користується світлими і темними кольоровими лініями, мазками і плямами.

Живопис розділяють на:

  • монументальний (це живопис великих розмірів, який тісно пов’язаний з архітектурою),
  • декоративний (це живопис, який використовується для прикрашення споруд, інтер’єра у вигляді святкових панно, речей),
  • театрально–декораційний (декорації, ескізи костюмів, гриму, бутафорії),
  • мініатюрний (прикрашали рукописні книги та малювали акварельні портрети),
  • станковий (невеликих розмірів, обрамлений рамою, самостійний твір, який розрізняється за жанрами).

За технікою виконання живопис поділяється на олійний, темперний, фресковий, восковий, мозаїчний, вітражний, мозаїчний, акварельний, гуашевий, пастельний.

Живопис допомагає людині побачити красу світу, яка захована в звичайних речах, виховує увагу до оточуючого, прагнення осягнути його сенс.

Ознайомлення з жанровим живописом закладає початкову основу у формуванні вміння висловлюватися щодо подій та явищ, активізує інтерес до життя країни, видів людської праці, до цінностей, які створює народ. Важливо розкрити перед дитиною картину навколишнього світу, побуту, праці людей (в сім’ї, на виробництві, в полі тощо), значення праці самого художника, його майстерність, а також мотиви, які спонукали його написати цю картину. Варто звернути її увагу на те, що власні враження, відчуття та емоційний стан художник розкриває за допомогою кольору, лінії, плями, композиції, фактури

Детально розглядаючи мистецький твір, дитина зможе визначити емоційне наповнення його змісту, розповісти, що вона бачить на полотні та що відчуває, пояснити, чому художник обрав дану тему, які засоби виразності використав, щоб розкрити сюжет, настрій задуманого й виконаного ним.

Мистецтво розвиває розумову діяльність дошкільника: вміння робити узагальнення на основі аналізу, порівнювати й пояснювати.

Для дитини важливо вміти логічно вибудовувати й висловлювати свої міркування, робити висновки, які постають після ознайомлення з мистецькими творами. Педагог знайомить її з різними видами та жанрами образотворчості: з живописом (пейзаж, портрет, натюрморт, казковий, побутовий, анімалістичний живопис), із графікою, скульптурою, архітектурою та декоративно-вжитковим мистецтвом. Навчає розрізняти їх за зображально-виражальними засобами; посилює емоційні враження від супроводу сприйняття художнього образу відповідною музикою, поезією, казками, прислів’ями тощо. Так формується правильне розуміння життєвих явищ, ціннісне ставлення до них, естетичні оцінки; розвивається чутливість до гармонії кольору й уяви, до виразності лінії, форми та об’єму.

Ознайомлювати дошкільнят із творами образотворчого мистецтва допомагає принцип «занурення» у картину, заглиблення в тему. Дитина навчається порівнювати власний досвід із досвідом людей, зображених художником, переносити в реальні життєві ситуації способи взаємин між людьми, сприйняті в жанровому живопису. У такий спосіб закладається основа для формування уявлень про порівняння, узагальнення та систематизацію. Відповідно розвивається й потреба порівнювати явище, зображене у мистецькому творі, з реальною дійсністю, бачити відображену художником красу людських вчинків. Це проявляється у дитини спочатку в емоційних і мовленнєвих реакціях, а потім, при подальшому ознайомленні

1 2 3 4 5 6 7

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні