Морально-етичні норми спілкування бібліотекаря з читачем

Морально-етичні норми спілкування бібліотекаря з читачем. 2

Кодекс етики бібліотекаря України. 7

Професійна етика в національних бібліотеках. 9

Етичні аспекти професіоналізму бібліотекаря. 11

Вільний доступ до інформації 13

Недопустимість цензури. 14


Морально-етичні норми спілкування бібліотекаря з читачем

Культура бібліотечної діяльності в значній мірі визначається дотриманням працівниками естетич­них норм поведінки і спілкування.

Етика, як одна з найдавніших теоретичних дисциплін, складова частина філософії, слугує засобом нормативної регуляції дії людини і суспільства. Вона покликана допомагати вирі­шувати багатогранні практичні моральні про­блеми, які виникають перед людиною в процесі духовного і матеріального буття. З часу свого виникнення вона знаходиться в центрі уваги як окремої людини, так і суспільства в цілому. Моральні почуття, уява про належну поведінку виникають у людини завдяки співіснуванню з іншими людьми, обміну думками та ідеями, освоєнню і застосуванню морально-етичних норм, вироблених людством.

Успіх усієї діяльності бібліотеки визначає ефек­тивність спілкування бібліотекаря з читачем. Тому, особистість бібліотекаря і читача є предме­том пильної уваги дослідників і практиків бібліо­течної справи.

У бібліотечній професії інтелектуальний рівень кадрів є визначальним фактором професійної при­датності спеціаліста.

Професія бібліотекаря вимагає від спеціаліста бути уважним, тактовним, витриманим, а та­кож привабливим, охайним, із почуттям певного обов'язку. Як показують дослідження, цим зов­нішнім ознакам читачі надають дуже великого значення

Поряд із високою професійністю в індексі пере­ваг читачів стоїть ввічливість бібліотекаря, чемність, дотримання правил пристойності. Навіть в екстремальних ситуаціях, він повинне бути так­товним, доброзичливим, знати почуття міри.

Професіонал високого класу знаходить спільну мову з читачами, приваблює до себе людей, нама­гається бути уважним під час виконання роботи, терпимими по відношенню до чужої, навіть аль­тернативної думки, характеру та звичок співроз­мовника.

Відміною рисою бібліотекаря має бути доброзич­ливість, яка відбивається в особливостях поведін­ки і ставленні до людей. Важливо, щоб бібліотеч­ний працівник зберігав високий внутрішній духо­вний стан, стримував себе від проявів емоцій, мав добрий смак.

Особливості професії вимагають уособлення та­ких рис, як зібраність, зосередженість, здатність вислухати співрозмовника, вияв особливої уваги до змісту розмови і форми її висловлення. Допит­ливість, уважність і чуйність, до того ж сприяє залученню до книги, читання навіть пасивну час­тину населення.

У культурі спілкування бібліотечного праців­ника з читачами важливі також такі складові, як вміння розуміти партнера, здатність «читати» за зовнішньою поведінкою його думки та почуття; передбачати наміри й бажання, тобто бути про­никливим; вміння бачити й чути партнера - бути уважним до його поведінки, слів, рухів, інтонацій, помічати зміни у зовнішньому вигляді, не зали­шати поза увагою те, що він говорить; вміння по­водитися стримано, проявляти свої почуття, зна­ходити належні в тій чи іншій ситуації словесні або несловесні форми поведінки, бути зрозумілим людям, зберігати свою гідність, із повагою стави­тись до читача.

Основні положення «Бібліотечного білля про пра­во». Діяльність бібліотек як центрів інформації та ідей керується такими принципами:

1. Книги та інші бібліотечні ресурси існують для задоволення інтересів та надаються для інформуван­ня й освіти всіх, кого обслуговує бібліотека. Ма­теріали з їх фондів не повинні вилучатися -із-за по­ходження, минулого або. , аполітичних, позицій тих, хто їх створював.

2. Бібліотеки мають надавати, матеріали та інформацію, які відбивають різні погляди на поточні чи історичні події.

1 2 3 4 5 6 7

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні