Наявність відхилень в індивідуальному розвитку особистості та методи їх дослідження

План 

1. Психологічне обстеження особистості.

2. Принципи психолого-педагогічного дослідження порушень у розвитку особистості.

3. Патопсихологічний експеримент.

4. Акцентуації характеру.

5. Невроз. Види неврозів

6. Механізми психологічного захисту.

Список літератури 


1. Психологічне обстеження

Проблеми у дослідженні особистості дитини, що має відхилення у особистісному розвитку чи поведінці:

-  особистість – складне утворення, і не існує такої методики, яка могла б повністю розкрити істинну сутність людини. Застосовуючи ті чи інші методики, ми отримуємо інформацію щодо часткових особистісних проявів, на основі яких психолог складає більш-менш цілісне уявлення про особистість дитини;

-  якщо поведінка дитини відхиляється від загальноприйнятих норм, це може бути пов’язано із порушеннями у розвитку психіки, детерміновано екзотними – та ендогенними факторами;

-  приймаючи до уваги те, що процес становлення особистості дитини спрямовується дорослими, то необхідно проводити дослідження особистості дитини у загальному контексті соціальної ситуації розвитку.

Основна мета психологічного обстеження особистості із порушеннями у розвитку – виявлення структури порушення психічної діяльності для знаходження оптимальних шляхів корекційної допомоги. Конкретне завдання визначається віком людини, яку досліджують, присутністю порушень у роботі аналізаторів, опорно-рухового апарату, соціальною ситуацією, етапом діагностики.

Для того, щоб отримати інформативні та об’єктивні результати психологічного вивчення дитини, необхідно відповідати ряду спеціальних умов:

-  методичний апарат повинен бути адекватним завданням, мети та гіпотезам дослідження;

-  важно визначити, які психічні функції необхідно вивчити при дослідженні, від цього залежить відбір методик та інтерпретація результатів;

-  підбір експериментальних завдань проводиться на основі принципу цілісності, оскільки розгорнуту характеристику дитини можна отримати лише в результаті застосування декількох методик, що доповнюють одна одну;

-  при відборі завдань необхідно передбачати різні ступені важкості їх виконання: це дає можливість оцінити рівень актуального розвитку та зону найближчого розвитку;

-  завдання повинні бути підібрані відповідно віку особистості, яку обстежують;

-  зміст завдань не повинно викликати негативні реакції, а навпаки – сприяти встановленню контакту із особистістю;

-  при відборі завдань необхідно приймати до уваги вплив афективної сфери особистості на результати її діяльності;

-  відбір завдань повинен носити якнайменше інтуїтивно-імперичний характер для надійності отриманих результатів;

-  передбачати теоретичне обумовлення системи діагностичних завдань;

-  кількість діагностичних методик повинна бути оптимальною для того, щоб не виникло психічне виснаження.  

2. Принципи психолого-педагогічного дослідження порушень у розвитку особистості:

-  комплексне вивчення розвитку психіки особистості, для визначення глибинних внутрішніх причин та механізмів виникнення відхилень;

-  системний підхід до діагностики психічного розвитку дитини спирається на уявлення щодо системної побудови психіки та визначає аналіз результатів психічної діяльності дитини на кожному з етапів. Системний аналіз передбачає не лише виявлення окремих порушень, але й встановлення

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні