Організація науково-дослідної роботи студентів
План
Вступ
Мета і задачі науково-дослідної роботи студентів
Організація науково-дослідної роботи студентів.
Матеріальне забезпечення науково-дослідної роботи студентів
Заохочення студентів і керівників науково-дослідної роботи студентів.
Підготовка та атестація наукових і науково-педагогічних кадрів
Список використаної літератури
Вступ
Науково-дослідна робота студентів (далі НДРС) є одним із важливих засобів підвищення якості підготовки і професійного виховання фахівців з вищою освітою, здатних творчо застосовувати в практичній діяльності сучасні останні досягнення науково-технічного прогресу.
Залучення до науково-дослідної роботи студентів дозволяє також використовувати їх творчий і трудовий потенціал для вирішення актуальних задач економіки країни.
Основними завданнями науково-дослідної роботи студентів є:
- оволодіння студентами науковими методами пізнання, поглиблене і творче засвоєння програмного матеріалу;
- навчання методиці й засобам самостійного вирішення наукових і технічних задач, стилю й навичкам праці в наукових колективах, ознайомлення з методами організації їх роботи, сприяння успішному вирішенню актуальних наукових і технічних задач.
Мета і задачі науково-дослідної роботи студентів
Науково-дослідницька діяльність студентів (НДДС) вищих навчальних закладів України є одним із основних чинників підготовки висококваліфікованих кадрів відповідного профілю.
Поняття "науково-дослідницька діяльність студентів" включає в себе два взаємопов'язаних елементи:
• навчання студентів елементам дослідницької діяльності, організації та методики наукової творчості;
• наукові дослідження, що здійснюють студенти під керівництвом професорів і викладачів.
Для НДДС вищих навчальних закладів характерним є єдність цілей і напрямів навчальної, наукової і виховної роботи, тісна взаємодія всіх форм і методів наукової роботи студентів, що реалізуються в навчальному процесі та поза-навчальний час. Це забезпечує їхню участь у науковій діяльності протягом усього періоду навчання, тісно пов'язану як із науково-дослідницькою діяльністю, що проводиться підрозділами ВНЗ, так і з громадською діяльністю.
Зміст і структура НДДС забезпечує послідовність її засобів і форм відповідно до логіки і послідовності навчального процесу, що зумовлює спадкоємність її методів і форм від курсу до курсу, від кафедри до кафедри, від однієї дисципліни до іншої, від одних видів занять до інших, поступове зростання обсягу і складності набутих студентами знань, умінь, навичок у процесі виконання ними наукової роботи. Реалізована в комплексі науково-дослідницька діяльність студентів забезпечує вирішення таких основних завдань:
• формування наукового світогляду, оволодіння методологією і методами наукового дослідження;
• надання допомоги студентам у прискореному оволодінні спеціальністю, досягненні високого професіоналізму;
• розвиток творчого мислення та індивідуальних здібностей студентів у вирішенні практичних завдань;
• прищеплення студентам навичок самостійної науково-дослідницької діяльності;
• розвиток ініціативи, здатності застосувати теоретичні знання у своїй практичній роботі, залучення найздібніших
студентів до розв'язання наукових проблем, що мають суттєве значення для науки і практики;
• необхідність постійного оновлення і вдосконалення своїх знань;
• розширення теоретичного кругозору і наукової ерудиції майбутнього фахівця;
• створення та розвиток наукових