Основні художні напрями в культурі ХХ століття

Основні художні напрями в культурі ХХ століття

У ХХ столітті виникає цілий ряд напрямів і перебігу художньої культури, який довгий час сприйматиметься як напрями, що відмовилися від всіх художніх традицій. Ці нові напрями прийнято позначати термінами «модернізм», «нове мистецтво», «художній авангард». У буквальному значенні всі ці назви підкреслюють новаторський характер нетрадиційних художніх напрямів. Але і будь-який художній напрям був колись новаторським, ті ж класицизм або бароко, наприклад. У чому ж тоді полягає особливість новаторства культури ХХ століття ?

На це цілком закономірне питання існує досить багато відповідей. Деякі їх цих відповідей є цілими естетичними теоріями. Одній з найвідоміших, послідовних і переконливих теорій, що пояснюють особливості художнього авангарду або нового мистецтва ХХ століття є концепція іспанського філософа Х. Ортеги-і-гассета. Концепція в стислому вигляді була викладена в роботі: дегуманізація мистецтва. Ортегга-і-гассет ставить питання: «чи існує щось загальне, властиве всім витворам нового мистецтва в таких видах мистецтва як музика, живопис, література?». відповідь Ортеги проста і однозначна: так, існує, це непопулярність нового мистецтва. Нове мистецтво непопулярне, незрозуміло великим масам людей. Широка публіка не розуміє і не приймає витворів нового мистецтва. Ортегга-і-гассет підкреслював при цьому, що непопулярність нового мистецтва ХХ століття не має нічого загального з труднощами народження нових напрямів в мистецтві ХIХ століття. Наприклад, романтизм спочатку не приймався частиною публіки, але разом з тим він був зрозуміліший, ніж класицизм в літературі або академізм в живописі. Критичний реалізм в літературі ХIХ століття при своєму виникненні не приймався частиною публіки, але реалістичні романи були зрозуміліші, ніж попередні літературні твори

витвори нового мистецтва на думку Гассета незрозумілі масам тому, що вони такими і задумані.

Що перш за все цікавить у витворах мистецтва більшість людей? Людські долі, тривоги і радощі людей, захоплюючі історії, відважні сюжети. У такому відношенні до мистецтва таїться велика небезпека, можливо навіть загибель мистецтва. Чому ? Тому що при такій установці на сприйнятті витворів мистецтва чоловік схильний не помічати художньої майстерності, якості витвору мистецтва, не помічати, як зроблений витвір мистецтва, а звертати увагу лише на те, чому присвячений твір, що в нім показане, про що йде мова. У такому разі талановитий художник подобатиметься менше, ніж посередній. якщо останній вибере цікавіший сюжет.

На думку Ортеги творці нового мистецтва вимушено приходять до непопулярності нового мистецтва. Пошук нових форм виразу став свідомою метою творчості майстрів авангарду. Але на відміну від імпресіоністів і постімпрессіоністів творці авангарду були готові до того, що їх творчість приречена на непопулярність. Більш того, масовий успіх сприймався багатьма художниками ХХ століття як тривожний сигнал, що свідчить про те, що художник зраджує високій місії мистецтва. Cам по собі пошук нових художніх форм не може характеризувати значущість і якість творчості того або іншого художника. Тому далеко не всі художні новації ХХ століття привели до створення значних творів мистецтв. Але точно також як і в традиційному мистецтві сотні, тисячі художників не залишили після себе значного сліду в мистецтві. талановиті і безталанні художники існували у всі епохи. Але в ХХ столітті саме художній авангард не дозволив мистецтву зупинитися в своєму розвитку, саме авангард відстояв незалежність мистецтва і права художників на вільну творчість.

Нове мистецтво ХХ століття – це різноманіття перетинів і напрямів. Творчість окремих представників

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні