Особливості фрустрації в юнацькому віці
Зміст
Вступ
Розід І. Психологічні особливості юнацького віку
1. 1. Юность як віковий етап психічного розвитку
1. 2. Переживание фрустрації в юнацькому віці
Розділ 2. Дослідження переживання фрустрації у юнацькому віці
2. 1. Хід дослідження, його методичні основи
2. 2. Отримані дані і обговорення результатів
Висновок
Список літератури
Вступ
Розвиток людини в період юності може йти декількома шляхами. Юність може бути бурхливою: пошуки сенсу життя, свого місця у цьому світі можуть стати особливо напруженими. Деякі старшокласники плавно і безперервно просуваються до переломного моменту життя, а потім відносно легко включаються в нову систему стосунків. Вони більше цікавляться загальноприйнятими цінностями, більшою мірою орієнтуються на оцінку оточення, авторитет дорослих. Можливі і різкі, стрибкоподібні зміни, які завдяки добре розвиненій саморегуляції не викликають складнощів в розвитку. Але усі хлопці через невеликий життєвий досвід відрізняються більшою глибиною переживань, ніж дорослі.
При переході від підліткового віку до юнацького відбувається зміна у відношенні до майбутнього: якщо підліток дивиться на майбутнє з позиції сьогодення, то хлопець дивиться на сьогодення з позиції майбутнього. Вибір професії і типу учбового закладу неминуче диференціює життєві шляхи хлопців і дівчат, закладає основу їх соціально-психологічних і індивідуально-психологічних відмінностей. Учбова діяльність стає учбово-професійною, реалізовуючою професійні і особові спрямування хлопців і дівчат
У юнацькому віці уперше серйозно встає питання про брак і сім'ю. Хлопці і дівчата починають вибирати собі партнера для майбутнього сімейного життя.
Усе вищеперелічене стає основою для сильних переживань, пов'язаних з опануванням своєї поведінки, своїми перспективами і, поки нехай невеликим, але вже наявним життєвим досвідом.
Ця курсова робота присвячена дослідженню особливостей фрустрації в юнацькому віці. Об'єктом роботи виступають психологічні аспекти юнацького вікового періоду. Предмет роботи - фрустрація в юнацькому віці. У цій роботі верифікується гіпотеза: юнацька емоційність є чинником, що впливає на особливості переживання фрустрації.
Мета курсової роботи: досліджувати особливості фрустрації в юнацькому віці. Мета конкретизується в наступних завданнях:
1) Вивчити наукову літературу по обраній темі;
2) Досліджувати особливості переживання фрустрації в юнацькому віці;
3) Описати отримані дані і результати;
4) Зробити необхідні висновки.
Розід І. Психологічні особливості юнацького віку
1. 1. Юность як віковий етап психічного розвитку
Юнацький вік - період життя людини між підлітковим віком і дорослістю. Психологи розходяться у визначенні вікових меж юності. У західній психології переважає традиція об'єднання отроцтва і юності у віковий період, званий періодом дорослішання, змістом якого і являється перехід від дитинства до дорослості, і межі якого можуть тягнутися від 12/14 до 25 років.
У вітчизняній науці юність визначається у межах 14 - 18 років і розглядається як самостійний період розвитку людини, його особи і індивідуальності.