Освіта і підготовка кадрів соціальної роботи

Освіта і підготовка кадрів соціальної роботи

Усвідомлення того, що для соціальної роботи потрібні свої кадри, що для виконання роботи з тими, що мають потребу потрібні спеціально підготовлені люди, що мають професійні якості, знання і навички, привело до відкриття соціальних шкіл.

У Німеччині в 1905 р. з'явилася перша християнська соціальна жіноча школа. Протягом наступних чотирьох років почали роботу ще 13 інших соціальних шкіл, де дівчата з буржуазних сімей вивчали професію опікунки добродійної установи. Під час першої світової війни естафета турботи про жертви війни в Німеччині перейшла від добродійних незалежних організацій до держави. Після війни усе соціальне забезпечення було об'єднане в добродійне відомство. На початку 20-х років незалежні добродійні союзи об'єднувалися в Імперське Співтовариство основних незалежних союзів по добродійності. В середині 20-х років у великих німецьких містах виникли органи державного соціального забезпечення, існуючі і до сьогоднішнього дня. Структурно соціальне забезпечення розділялося на добродійне відомство (міський відділ соціального забезпечення) і міське управління по охороні здоров'я і управління у справах молоді.

У Америці виникнення соціальної роботи як професійній діяльності відноситься до кінця XIX ст. і безпосередньо пов'язано з втіленням ідей Мері Елен Річмонд. У 1898 р. за ініціативою М

Річмонд почала свою діяльність перша національна школа прикладної філантропії (нині факультет соціальної роботи в Колумбійському університеті). У своїй наступній книзі "Соціальні діагнози", що вийшла в 1917 р. , Річмонд детальніше представила свій метод соціальної роботи, який згодом дістав назву індивідуальний метод соціальної роботи. Приблизно в цей же час виникають перші школи по підготовці професійних соціальних працівників. Книги Ричмонд стають найважливішими посібниками для учбових закладів США і Європи.

У 1927 році утворилася Асоціація шкіл соціальної роботи, а у кінці 30-х років підготовка по соціальній роботі була включена в університетську систему.

Зараз в Америці є 4-рівнева безперервна система підготовки соціальних працівників:

1)        2-річне навчання на базі середньої освіти з отриманням кваліфікації техніко-соціального помічника;

2)        2-річне навчання в коледжі, університеті (400 годин практики і основний курс соціальної роботи) з привласненням кваліфікації Бакалавр соціальної роботи;

3)        2-річне навчання в університеті (теоретичний курс і польова практика) з привласненням міри Магістр соціальної роботи;

4)        захист міри Доктора соціальної роботи

Національна асоціація соціальних працівників США (НАСР) приймає до своїх лав тільки бакалаврів соціальної роботи.

У Німеччині на початку 70-х років нове законодавство дозволило перетворити школи соціальної роботи в коледжі. Разом із спеціалізованими учбовими закладами освіта по соціальній роботі можна отримати в університетах. Так само нове законодавство в Італії і Греції змінило статус раніше незалежних приватних шкіл. Найбільш значні зміни сталися в країнах Північної Європи, де школи соціальної роботи виявилися цілком інтегрованими в систему вищої університетської освіти.

Не існує єдиного зразка підготовки соціальних працівників у Великобританії і Північній Ірландії, де відповідні програми навчання включені в курси університетів, політехнікумів і коледжів. Нині програми передбачають чотирирічні курси на звання бакалавра, однорічну аспірантуру, дворічні курси для тих, що не закінчили повний курс університету. Випускники отримують кваліфікаційні дипломи

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні