Переробка відходів виробництва гуми

Переробка та утилізація відходів гуми і зношених автомобільних шин (покришок)

Відходи гумових виробів прийнято ділити на відходи виробник ства і відходи суспільного споживання.  Відходи виробництва гумових виробів накопичуються на підприємствах, виробляючи щих гумотехнічні вироби, автомобільні шини, гумове взуття.  Відходи споживання утворюються в результаті господарської жавної діяльності фізичних та юридичних осіб.

Відходи виробництва.  Відходи виробництва гумотехнічних виробів поділяють:

o відходи гумових сумішей;

o невулканізовану гумові відходи;

o вулканізовану гумові відходи.

Відходи споживання.  Основним, найбільш масовим видом відходів суспільного споживання є амортизовані шини.  У світі на виробництво автомобільних шин витрачається половина вироблених синтетичних і натуральних каучуків (більше 15 млн т на рік), і в кінцевому підсумку всі вироблені шини через певний час потрапляють у відходи Час експлуатації автомобільних шин менше, ніж час експлуатації більшості гумових виробів.

У світі застосовують різні технології з переробки та утилізації лізації гумових відходів та зношених автомобільних шин.  В цих технологіях передбачено використання зношених шин та гумових відходів для отримання енергії шляхом спалювання, з мельченіе шин і гумових відходів для отримання гумової крихти, порошку і регенерату.

Утилізація цілих шин.  Цілі зношені шини використовують при влаштуванні штучних рифів, службовців міс тому перебування риб і устриць.  Біля берегів Австралії фірмою «Гудіяр» (1970 р. ) був створений штучний риф з 15 тис. шин, біля берегів Флориди - з 215 тис. шин.  Штучні рифи з шин є також в Новій Зеландії, Греції, Японії, на Ямайці та в інших країнах.  Морська вода при цьому не забруднюється.

Іноді зношені шини застосовують як захисні елементи, наприклад при зміцненні схилів від ерозійних процесів.  У цьому випадку схили покривають покришками, засипають їх грунтовим грунтом і сіють трави

Спалювання шин з метою отримання енергії.  Використання зношених шин для отримання енергії з точки зору екології неоднозначно, тому що це пов'язано з виділенням в атмосферу великих кількостей цинку і сірки.

Однак з метою утилізації шин і отримання при цьому додаткового тельной енергії у світі широко застосовують спалювання шин.

Основна причина застосування методів спалювання шин для лучения енергії в багатьох розвинених країнах - відсутність ефективних технологій комплексної переробки шин з отриманням продукції високої якості.

Застосування шин в якості палива в цементній промисловості.  Технологія фірми «Брідж стоун / Файрестоун» успішно використовується в Японії з початку 80-х років.  За даною технологією цілі або розрубані на шматки шини водяться в модернізовану обертову піч.  Металокорд, що знаходиться в шинах, частково замінює залізну руду, необхідну у виробництві цементу.

Однак у Швейцарії фірма «Джура цемент уоркс» в 1989 р. пре Кратила спалювання шин у цементних печах через забруднення навко лишнього середовища продуктами згоряння.  У США з 200 існуючих печей тільки 12 спалюють зношені шини, незважаючи на те що витрати на переобладнання печей для заміни вугілля зношеними шинами порівняно невеликі.  2 млрд шин, що лежать на звалищах США, еквівалентні 20 млн т вугілля і гарантують постачання цементної промисловості дешевим паливом протягом тривалого ного часу.

Піроліз відходів гуми.  У найбільш розвинених країнах: (США, Японії, Німеччини, Швейцарії та ін) вже тривалий час готування експлуатують дослідно-промислові установки по піролізу зношених шин потужністю 7. . .  15 тис. т / рік по сировині.

Піроліз шматків шин, гумової крихти здійснюється в середовищі з недоліком кисню.  Але так як велика частина цих установок працювала в циклічному режимі, а одержувані продукти піро лізу вимагали додаткового очищення перед наступним користуванням, а головне - витрати не восполнялись вартість не одержуваних матеріалів, піроліз старих шин практично не

1 2 3