Підвіска вантажного автомобіля

При створенні вантажного автомобіля підвісці приділяється уся більша увага. Адже від її досконалості залежать не лише плавність ходу, але і прохідність машини, безпека руху, стійкість, надійність, довговічність вантажівки і навіть витрата палива.

 

 

Як відомо, вантажні автомобілі працюють на дорогах різних категорій : від магістральних автострад до ґрунтових доріг в будівельних кар'єрах, не кажучи вже про бездоріжжя. Залежно від конкретних умов конструктор вибирає величину дорожнього просвіту машини між поверхнею дороги і нижніми точками ходової частини і її органів. Чим гірше умови, в яких належить працювати машині, тим просвіт має бути більше, незважаючи на деякі негативні наслідки, а саме: підвищення центру тяжіння, зниження стійкості і так далі

Проста ресорна підвіска переднього моста вантажного автомобіля. Як видно ресора не лише пружний елемент, але і частина направляючого апарату підвіски. Ресора кріпиться за допомогою шести шарнірів

На сучасних вантажних автомобілях можна зустріти як залежні, так і незалежні підвіски коліс. При цьому через економічну доцільність найбільшого поширення набули ресорні підвіски жорстких балок мостів і тільки на магістральних тягачах як пружні елементи прижилися пневмобалони. Більша різноманітність конструктивних схем спостерігається на спеціальних військових машинах, до вартості яких не пред'являються такі жорсткі вимоги, як у звичайних комерційних вантажівок. На військових машинах можна зустріти пружини і торсони, гідропневматичні елементи і стекло пластикові ресори, проте не ці транспортні засоби будуть об'єктом нашої уваги. Для нас найбільший інтерес представляють дійсно масові конструкції. Почнемо знайомство з найхарактерніших із вживаних ресорних підвісок. Оцінимо їх "плюси" і "мінуси".

 

 

Якщо обидва кінці ресори зв'язати з рамою сережками 1, а з шийкою 2 осі з'єднати шарнірно, то гальмівні сили і момент передаватимуться через штангу 3, а ресора від них буде повністю розвантажена

Число шарнірів в даному випадку зросте до десяти

Чим хороша ресора? Тим, що це унікальний пристрій (воно, між іншим, у декілька разів старше за сам автомобіль. - Ред. ) в підвісці грає відразу чи не усі ролі. Вона і пружний елемент, і направляючий апарат. Її використання полегшує зборку і ремонт машини. Ресора проста по конструкції і в ремонті, але не позбавлена і цілого ряду серйозних недоліків. До головних з них відносяться: високе міжлистове тертя, здатне сильно погіршити плавність ходу на хорошій дорозі, а також велика матеріаломісткість у поєднанні з технологічною складністю при виробництві листів.

Листи для ресор виготовляють з дорогої, високоміцної сталі, що містить кремній і марганець (55ГС, 55С2, 60С2), а також хром і нікель (50ХГ). Щоб ресори могли витримувати високу, багаторазово таку, що повторюються напругу, що виникає під час прогину, на поверхні листів після термообробки не повинно бути зневуглецьованих ділянок, тріщин і інших дефектів, а цього можна добитися тільки при досить дорогому технологічному процесі. Межа плинності сталі, ресори, що йде для виготовлення листів, має бути не менше 1 150 Н/см2. Звідси і висока вартість ресори.

 

 

Передня підвіска автомобілів ГАЗ з кріпленням кінців ресор в гумових опорних подушках 1, що не вимагають технічного обслуговування. Гумові опори зменшують скручування ресори від деяких діючих сил. Введення спеціального додаткового упору 2 обмежує дію моменту, що вигинає

Ресори прагнуть робити можливо довшими, оскільки напруга, що виникає в них, назад пропорційна квадрату довжини. При недостатній довжині в корінному листі може виникнути велика напруга, для зменшення яких кривизну інших листів

1 2 3 4