Планування собівартості продукції по виробництву ковбасних виробів
Зміст
Вступ
1. Поняття та види собівартості продукції.
2. Класифікація витрат.
3. Мета та завдання розробки плану собівартості продукції.
4. Планування матеріальних і енергетичних витрат.
5. Планування витрат на оплату праці.
6. Складання планової калькуляції.
Висновок
Список використаної літератури
Вступ
Практика господарювання на ринкових засадах підтверджує ту незаперечну істину, що ефективність будь – якої виробничо – господарської та комерційної діяльності залежить передусім від компетентності та творчої активності управлінських кадрів, достатньо глибокого знання ними конкретної економіки, законодавчої бази й соціальних аспектів господарювання .
Найважливішою функцією управління підприємством є планування його діяльності. Основні завдання, що вирішуються в процесі планування такі:
- виявлення напрямів розвитку споживчого попиту на продукцію;
- забезпечення стійкого збалансованого росту виробництва в цілому по підприємству та його підрозділах;
- збільшення прибутку та рентабельності виробництва;
- підвищення конкурентоспроможності продукції за рахунок поліпшення якості, освоєння нових видів продукції, зниження цін;
- орієнтація всіх структурних підрозділів підприємства на досягнення високих кінцевих результатів
Кожний підприємець повинен чітко знати сильні й слабкі сторони свого підприємства вміти правильно спланувати його роботу.
В умовах ринкової економіки плани мають на меті отримання прибутку і називаються вони бізнес – планами.
Бізнес – план – це специфічний плановий документ підприємницької діяльності, в якому відображена система доходів і дій, спрямованих на одержання прибутку. Він містить опис всіх основних ефектів майбутнього комерційного проекту і є джерелом інформації для зацікавлених осіб, інвесторів, банкірів, органів місцевого управління і т. п.
Постійна мінливість ринкового середовища зумовлена необхідність застосування стратегічного підходу до системи господарювання на підприємстві. За своїм змістом стратегія є довгостроковим плановим документом результатом стратегічного планування.
Стратегічний план – це сукупність взаємоузгоджених заходів і дій, що відображають довгострокові цілі та основні напрямки діяльності з обґрунтуванням ресурсного забезпечення.
Складання середньо – та короткострокових планів належить до тактичного планування.
Тактичний план відрізняється від стратегічного метою розробки, змістом, часом, охопленням сфер впливу. Тактичні плани деталізують стратегічні з урахуванням змін ринкових умов мікро – і макро середовища, вони розробляються на термін до 1 року.
Оперативне планування є, з одного боку, завершальною ланкою в системі планування діяльності підприємства, а з іншого – засобом виконання довго - , середньо – та короткострокових планів, основним важелем важелем поточного управління виробництвом
1. Поняття та види собівартості продукції.
Ефективність роботи будь-якого підприємства значною мірою визначається рівнем собівартості продукції.
Собівартість продукції – це грошовий вираз затрат на виготовлення продукції, предмети і засоби праці "сировина і матеріали, амортизація