Проблеми підвищення кваліфікації і безперервної освіти

Проблеми підвищення кваліфікації і безперервної освіти бібліотечних працівників в Україні

Зміна соціально-економічної політики в Україні, впровадження нової техніки і технологій в діяльність бібліотек впливає на характер і зміст професійних функцій бібліотекаря. У зв'язку з цим проблема ефективності як базової, так і безперервної освіти набуває особливої гостроти. Виходячи з потреб практики, останніми роками в учбові плани бібліотечних факультетів вищих учбових закладів, бібліотечних відділень училищ культури і мистецтв введені нові дисципліни. Наприклад, в Київському державному університеті культури і мистецтв відкриті нові спеціалізації і нову спеціальність "Документознавство і інформаційна діяльність. " Це дає можливість забезпечити бібліотечний-інформаційну сферу необхідними фахівцями.

Проте треба керуватися основними положеннями соціального маркетингу, готувати кадри, які знаходять попит на ринку праці, орієнтуватися на замовлення установ і організацій.

На думку фахівців України нинішні бібліотекарі в значній мірі не підготовлені до успішної роботи в бібліотеках в період переходу до нових технологій, в корінним чином змінених економічних, політичних і соціальних умовах. Виходячи з цього, невідкладною встала проблема підвищення їх кваліфікації в загальнодержавному масштабі.

На наш погляд, в Закон України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" необхідно внести доповнення про допуск до роботи в бібліотеках фахівців тільки із спеціальною освітою. У тих випадках, коли в бібліотеці працює не фахівець, хоч і з вищою освітою, зарплата його повинна бути нижче, ніж у фахівця з бібліотечною освітою. Якщо працівник, як це практикується в багатьох країнах, в течії 10 років істотно не підвищив кваліфікацію, дія диплома припиняється. Це дасть можливість зосередити фахівців в цій галузі і таким чином підняти на вищий рівень бібліотечний-бібліографічне обслуговування споживачів інформації.

Необхідно створити таку атмосферу, при якій бібліотечні працівники самі були б зацікавлені в систематичному підвищенні особистих професійних знань

Певна система підвищення кваліфікації бібліотечних працівників склалася в Україні давно. Її центром став Інститут підвищення кваліфікації працівників культури (ІПК РК). Щорічно в перебігу місяця тут підвищують свою кваліфікацію 500 бібліотечних працівників. Близько 1000 бібліотечних працівників навчаються на обласних курсах підвищення кваліфікації. У областях розробляються перспективні плани, що передбачають навчання всіх працівників ЦБС.

Національна парламентська бібліотека України спільно з Державною бібліотекою для юнацтва, Державною бібліотекою для дітей розробляє і направляє методичні матеріали в допомогу проведенню міських і районних семінарів бібліотечних працівників, тематика яких відрізняється актуальністю.

Наприклад, на 1998 рік розроблена тематика по формуванню правової культури користувачів бібліотеки, вивченню і популяризації нової Конституції України серед дорослих і дітей, організації право виховної профілактичної роботи серед молоді і неповнолітніх. При цьому передбачаються різні форми розкриття і вивчення теми: консультації, "круглі столи", диспути, аналіз різних можливих бібліотечних ситуацій, конкурси, вікторини і ін.

Значну роботу по підвищенню кваліфікації кадрів здійснює Національна бібліотека України імені В. И. Вернадського.

Щорічно в Україні проходять наради директорів обласних бібліотек, систематично організовуються регіональні, всеукраїнські, міжнародні науково-практичні конференції, семінари і інші заходи, сприяючі підвищенню кваліфікації, оновленню і поглибленню професійних знань в області бібліотечний-інформаційної діяльності, безпосередньо пов'язаної із специфікою праці бібліотечних працівників.

Проте якщо ще не так давно система підвищення кваліфікації чітко

1 2 3

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні