Професійна підготовка, навчання соціальних працівників за кордоном

План

1. Розвиток спеціальної освіти для соціальних працівників     3

2. Міжнародна асоціація шкіл соціальної роботи            7

3. Перспективи міжнародної системи освіти соціальних працівників            8

4. Принципи освіти для дорослих 10

5. Проблеми безперервної освіти соціальних працівників        12

Список літератури   16

 

1. Розвиток спеціальної освіти для соціальних працівників

Соціальна робота виникла як добродійність, релігійний борг особи. І лише в нашому віку соціальна робота побуту визнана професією, що вимагає спеціальної підготовки.

Система навчання соціальних працівників бере початок в кінці XIX століття і зобов'язана своїм виникненням зусиллям соціальних служб, що піклувалися про поліпшення якості і системний характер надання допомоги бідним і взагалі всім людям, що знаходяться на утриманні у інших.

Багато керівників благодійних організацій, що мали досвід практичної роботи, прийшли до висновку про необхідність поступової заміни на соціальній роботі добровольців штатними службовцями. Тому стала необхідною відповідна освіта, яка дозволила б забезпечити достатньо високий рівень роботи соціальних служб.

В центрі уваги програм навчання соціальних працівників знаходилися:

-           обов'язковий мінімум практичних і теоретичних знань, які повинні міститися в учбових планах;

-           відповідність освіти вимогам практики;

-           вироблення і застосування стандартів навчання.

Перші школи, хоча в більшості своїй і незалежні все ж таки пов'язані з відповідними соціальними організаціями. Незмінно важливу роль в розробці програм соціального навчання для вищої школи грали установи соціальної допомоги неблагополучним сім'ям. Ці установи вносили до програм вимоги про знання практики соціальної роботи по захисту інтересів і благополуччя сім'ї, дітей, а також указували на необхідність обліку що оточує такі сім'ї зовнішнього середовища

До кінця першої світової війни Асоціація підготовчих шкіл для професійної соціальної роботи координувала 17 програм. У 1927 році вона стала Асоціацією шкіл соціальної роботи (АШСР), яка забезпечувала підтримку зв'язків між школами і виробляла нормативи учбової роботи. Асоціація розробила нормативи (учбові плани) для регулярних курсів навчання, для відповідальних працівників адміністрації і для курсів, що створюються при університетах.

Вже в 30-і роки АШСР розробила мінімальну, розраховану на рік програму, яка передбачала набір певних учбових курсів, що викладаються як в класах, так і на практиці, «в полі». Ці учбові курси отримали визнання як нормативних для навчання соціальній роботі. Тенденція включення програм соціальної роботи в систему університетської освіти знайшла свій вираз після того, як АШСР почала приймати в свої члени тільки школи соціальної роботи, які діяли в рамках вищих учбових закладів. При цьому передбачалася реалізація дворічних програм, що давали підставу для отримання ступеня магістра (підготовка аспіранта).

У 1946 році була утворена Рада за освітою для соціальних працівників, який об'єднав раніше існуючі організації. До складу Ради входили представники університетів, професійних асоціацій, суспільних і державних установ. Проблеми стандартизації учбових планів, їх сертифікації і оцінки, а також всі інші питання, пов'язані з професійною підготовкою, були віднесені до компетенції Ради.

Після декількох років дебатів і розгляду ряду проектів документів в 1984 році Рада за освітою в області соціальної роботи опублікувала вимоги до учбових програм і відповідним чином виклала політику формування учбових програм.

Як центральна концепція в системі підготовки фахівців в області соціальної роботи, як на рівні бакалаврів, так і на рівні магістрів, отримав офіційне визнання  комплексний підхід.

Починаючи з 50-х років ООН стала головною рушійною і направляючою силою в процесі установи служб соціального забезпечення, відкриття шкіл по навчанню соціальній роботі на світі, що розвивається. У 1951 р. спеціальна комісія цієї

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні