Прокатний цех (основне і допоміжне обладнання )
План
1. Агрегати і механізми головної лінії прокатного стану. 3
2. Агрегати і механізми потокових технологічних ліній прокатних цехів. 5
2. 1 Транспортна група. 5
2. 2 Агрегати і механізми для різання прокату. 9
2. 3 Правильні агрегати. 11
2. 4 Механізми для змотування і розмотування металу. 12
2. 5 Агрегати обробки прокату. 13
2. 6 Агрегати термічної обробки та охолодження прокату. 13
Список літератури. 15
1. Агрегати і механізми головної лінії прокатного стану
Основою прокатного стану є робоча кліть, в якій здійснюється власне прокатка металу. Конструкція, розміри і маса робочих клітей залежать від призначення і спеціалізації прокатних станів, умов процесу прокатки металу, числа робочих валків в самій кліті, рівня технічного прогресу в прокатному виробництві.
Основними елементами робочих клітей є станина, валки, підшипники, подушки, механізми для установки і урівноваження валків.
Станини робочої кліті належать до найбільш відповідальним деталей робочої кліті. Дві станини, з'єднані стяжними болтами або траверси, утворюють основу робочої кліті. Кожна станина складається з двох стійок, а також верхньої і нижньої поперечини. Робоча кліть кріпиться до плітовіне або болтами, або спеціальними гідравлічними зажимами, які дозволяють швидко робити заміну станини.
Валки є основним робочим інструментом прокатного стану, в них безпосередньо здійснюється деформація металу
Підшипники. Валки прокатних станів встановлюються в підшипниках, які розміщуються на шийках прокатних валків. Через підшипники передаються зусилля, що виникають при прокатці, від валків на станину. Також підшипники утримують валки в заданому положенні. В даний час використовують відкриті підшипники ковзання; підшипники рідинного тертя; підшипники кочення.
Подушки. Підшипники прокатних станів розміщуються в подушках, що представляють собою спеціальні сталеві виливки. Подушки призначені для збереження точного положення валків і передачі зусилля прокатки від валків до станини робочої кліті. Вони переміщуються по напрямних, прикріпленим до станини. Для запобігання переміщення подушок в напрямку горизонтальних осей валків застосовуються регулюють планки й затиски, які ковзають у пазах подушки і станини. Щоб компенсувати термічне розширення валків подушки закріплюють тільки з боку, протилежного приводу, що дозволяє їм кілька переміщатися в осьовому напрямку.
Механізм вертикальної і осьовий установки валків. У процесі прокатки валки повинні займати певне положення в робочій кліті. З цією метою використовуються механізми вертикальної і осьовий установки валків. Інсталяційні механізми являють собою сукупність натискного і врівноважує механізмів. Нажимною механізм виконує переміщення, а врівноважує механізм призначений для вибору зазору в системі нажимною механізм-подушки верхнього валка з метою виключення ударів. Інсталяційні механізми забезпечують можливість роздільного регулювання положення кожної подушки валка.
натискні гвинти. На товстолистових, тонколистових і смугових четирехвалкових станах гарячої і холодної прокатки, де швидкість переміщення валків невелика, застосовуються тихохідні натискні механізми з приводом від електродвигуна через глобоідние черв'ячні передачі. Останнім часом на листових і обтискних станах застосовуються гідравлічні і комбіновані натискні пристрої, які володіють значно меншою інерційністю і мають високу точність установки і здатність сприймати великі зусилля прокатки. У гідравлічних натискних пристроях зусилля прокатки сприймають гідравлічні циліндри, під поршні яких подається робоча рідина (масло) під постійним тиском, тому перед прокаткою валки притиснуті один до одного з постійним зусиллям. У комбінованих пристроях грубе регулювання здійснюється електромеханічним пристроєм,