Психокорекція - один з основних напрямів роботи практичного психолога

План 

  1. Психологічна корекція та її види.
  2. Основні принципи, цілі і завдання психокорекційної роботи.
  3. Вимоги до психолога, що здійснює психокорекцію.

   1. Психологічна корекція та її види.

   Психологія –наука про душу, внутрішній і психічний світ людини, а саме та її частина, що називається практичною покликана допомогти людині вирішити життєво важливі проблеми.

   На жаль, у нашому суспільстві ще не достатньо розвинена психологічна культура, тобто турбота про своє психічне здоров’я, вміння виходити з кризи, допомагати близьким.

   В психологічній культурі виділяють 3 основні компоненти:

   1.  Самопізнання і самооцінка.

   2.  Пізнання інших людей.

   3.  Вміння керувати своєю поведінкою, емоціями, спілкуванням.

   Психокорекція – це система заходів, спрямованих на виправлення недоліків психологічного розвитку чи поведінки людини з допомогою спеціальних заходів психологічного впливу.

   - Психокорекція орієнтована на клінічно здорову особистість.

   - Орієнтується на здорові сторони особистості незалежно від ступеня їх порушень.

   - В психокорекції орієнтуються на теперішнє і майбутнє клієнтів:

   - Психокорекція орієнтується на середньо термінову допомогу (короткотермінова 15 зустрічей при консультуванні. Довготермінова – до кількох років при психотерапії)

   - Психокорекцій ні впливи спрямовані на зміну поведінки і розвиток особистості клієнта.

   Психокорекція відрізняється від психологічного розвитку тим, що психокорекція має справу з вже сформованими якостями особистості чи видами поведінки і спрямована на їх переробку, в той час як основна задача розвитку полягає в тому, щоб при недостатньому при недостатньому розвитку сформувати в людини психологічні якості.

   Сьогодні психологічна корекція широко використовується в системі психологічної допомоги дітям і підліткам

Незважаючи на широкий спектр застосування поняття психологічної корекції, існують розбіжності відносно її використання. Наприклад, деякі автори розглядають психологічну корекцію як спосіб профілактики нервово-психічних порушень в дітей (А. С. Співаковська, 1988). Інші розуміють її як метод психологічного впливу, спрямований на створення оптимальних можливостей і умов розвитку особистісного та інтелектуального потенціалу дитини (Г. В. Бурменска, О. А. Караванова, А. Г. Лидерс, 1990, чи як сукупність прийомів, які використовує психолог для виправлення психіки чи поведінки психічно здорової людини (Р. С. Немов, 1993).

   Види психокорекції.

   Психокорекційні заходи можна класифікувати

   1. По характеру спрямованості

   - симптоматичну

   - каузальну

   Симптоматична корекція передбачає короткотривалий вплив з метою зняття гострих симтомів відхилень у розвитку, які заважають перейти до корекції каузального типу.

   Каузальна (причинна) корекція спрямована на джерела і причини відхилень. Цей тип корекції більш тривалий у часі, вимагає значних зусиль, але є більш ефективним.

   2. По змісту розрізняють корекцію:

   - пізнавальної сфери;

   - особистості;

   - афективно-вольової сфери;

   - поведінкових аспектів;

   - між особистісних відносин;

   - внутрішньо групових взаємовідносин (сімейних, подружніх, колективних);

   - дитячо-батьківських відносин.

   В практиці психологічної

1 2 3 4 5 6

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні