Психологічне консультування клієнтів із вадами саморегуляції та при алкоголізмі

План

1. Консультування при алкоголізмі

2. Консультування клієнтів із вадами саморегуляції

3. Кваліфікація, функції, та етапи спеціаліста

Література


1. Консультування при алкоголізмі

Алкоголізм - це одна з найважливіших соціальних проблем сучасності, одна з найскладніших медичних проблем і, зрештою, одна з найскладніших проблем психологічної й психологичної допомоги.

Психологічні причини алкоголізму вбачають у спробах індивіда вирішити проблеми з допомогою найдоступнішого засобу — алкоголю. Оскільки спиртні напої дійсно допомагають тимчасово зменшити емоційну напругу, вживання алкоголю може стати звичним засобом зняття стресів. Поступово для досягнення бажаного результату потрібні все більші дози. Із збільшенням кількості алкоголю й частоти його вживання виникають типові розлади: мислення стає обмеженим, сповільнюються фізичні реакції, псуються стосунки з людьми. Нові проблеми, серйозніші від тих, заради яких уживався алкоголь.

Завдання консультанта

1. Стратегія й тактика роботи консультанта зумовлена розумінням причин алкоголізму.

Деякі консультанти алкоголізм розуміють як шкідливу звичку, слабкість характеру. Серйозної причини для випивки ніби й немає — просто п'ють тому, що подобається, не вистачає волі, хтось розсердив, неможливо противитись впливу друзів, або просто так вийшло.

2. Консультант при такому підході відверто говорить клієнту, що він думає про алкоголіків узагалі й конкретно про клієнта, а також пояснює, що той повинен робити. Зрозуміло, слід перестати пити, більше часу приділяти уваги сім'ї, роботі, знайти хобі і т. п

Інколи настанови мають хороший безпосередній ефект — клієнт перестає пити й починає «нове життя».

Проте слід пам'ятати, що алкоголіку неважко на деякий час кинути пити. Він кидає пити десятки й сотні раз із різних причин. Інколи буває співпадання з «виховними» зусиллями консультанта, і перерва у питті буває дещо довгою. Якщо випивка супроводжує гостре почуття провини, зусилля клієнта можуть зменшити переживання й потреби у випивці значно зменшиться.

Отже, повчання й моралізаторство у роботі з алкоголіками не завжди даремна трата часу.

Тим не менше проблема лишається — через деякий час клієнт, як правило, починає пити знову.

Висування на перший план психологічних факторів зумовлено перевагами психологичної допомоги при алкоголізмі перед біологічною терапією. Одначе вибір способів конкретної допомоги алкоголізму залежить від обізнаності консультанта в проблемі алкоголізму. Наприклад, консультант, буває обтяжений негативними, переживаннями у зв'язку з алкоголізмом рідних чи сам зловживає алкоголем, і це впливає на його настанови. Він може відчувати антипатію до алкоголіка і не бачити в ньому людини. Відсутність співчуття дає змогу встановити з клієнтом продуктивний консультативний контакт. У таких випадках слід відмовитись від роботи, тому що для успішного консультування за відштовхуючою поведінкою алкоголіка варто все ж побачити обличчя людини.

3. Консультанти, котрі вбачають проблеми п'янства в життєвих турботах, в намаганні втекти від важкої реальності, всю свою енергію спрямовують на розкриття труднощів і проблем, яких уникають клієнти.

І більшість клієнтів охоче говорять про свої труднощі — тяжке, бездомне дитинство і юність, невдалий шлюб, проблеми на роботі і т. д. Це почасти

1 2 3 4 5 6 7 8

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні