Психологічний тренінг - ефективне консультування

ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ - ЕФЕКТИВНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ

 

ЦІЛІ КОНСУЛЬТУВАННЯ

  1. Створення сприятливого для консультації клімату відносин (встановлення та підтримання контакту):

a)        встановлення контакту на початку консультації:

- як я налаштовуюся на клієнта?

- яка переді мною людина?

- який її стан?

- як я налаштовую клієнта на себе?

b)        корекція відносин під час консультації.

  1. Спільний аналіз проблеми.
  2. Спільний пошук варіантів рішення.
  3. Прийняття рішення.

1-а ціль консультування - особистісний план

2, 3, 4-а ціль - змістовний план консультування

 


"0" етап консультування

СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНИХ ТА ЗРУЧНИХ УМОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ

Пам`ятка для консультанта.

  1. Процес консультування починається не тоді коли клієнт, що прийшов на консультацію, постукав в двері, зайшов в кабінет і сів перед тобою, а значно раніше, як мінімум за 20-30 хв. до початку консультації.
  2. За 20-30 хв. до початку надання консультації повідом співробітників та колег, що працюють разом з тобою в офісі, що з такого-то і до такого-то часу(години) в тебе починаються консультації. Попроси, щоб тебе в цей час не турбували, не шуміли в суміжних з кабінетом, де буде проходити консультація, приміщеннях.
  3. Попроси, щоб під час всього часу, поки ти будеш надавати консультацію, тебе не турбували викликами до телефону. Попроси колег, щоб запити тебе по телефону записували та залишали у вказаному тобою місці.
  4. Зайди за 10-15 хвилин до початку консультації в кабінет, де ти її будеш проводити. Якщо потрібно (а часто це саме так) провітри приміщення.
  5. Відключи, якщо він є, телефонний апарат в кабінеті, щоб ніхто не зміг випадково порушити вашу з клієнтом розмову. Телефонний апарат відключи так, щоб в любий момент, при необхідності, ти міг його включити і скористатися ним для користі клієнта.
  6. Оглянь стілець (крісло) для клієнта і своє
    Стілець (крісло) для клієнта має бути розміщене не строго навпроти крісла консультанта, а трохи під кутом). . . Перевірь стілець(-ці) для клієнта(-ів) та свій на „надійність”. Якщо потрібно – заміни на інші.
  7. Переконайся, чи все в порядку з тобою в плані особистої гігієни, поглянь на себе в дзеркало. Переконайся, чи все в порядку в тебе зачіскою. Якщо потрібно, зроби останні штрихи.
  8. Переконайся чи на місці всі необхідні допоміжні матеріали для проведення консультації: ручка/-и/, олівець, чистий папір, необхідні буклети, брошури, упорядковані списки організацій, установ, де ще може отримати допомогу клієнт, інші “допоміжні” матеріали, журнал для фіксації консультацій, наявність в кабінеті під рукою застережливої таблички “Не турбувати! Йде консультація”, а також наявність гігієнічних серветок (для клієнтів, що прийшли за консультацією в стані гострого розпачу).
  9. Сядь на стілець, на якому ти будеш сидіти під час надання консультації. Окинь поглядом приміщення кабінету і скажи собі: ”З такої-то до такої-то години я зустрічаюся з людьми та надаю їм консультативну допомогу з питань. . . ” Відчуй своє тіло на цьому стільці, відчуй свої ноги, і те що вони стоять на підлозі і скажи собі: ”Це мої ноги, це моє тіло, це мої очі, якими я готовий дивитися на клієнта, це мої вуха, якими я готовий слухати його, це моя голова і мій мозок, якими я готовий розуміти клієнта і допомагати йому”. Знайди свій автентичний голос, з яким ти проведеш “зустріч” з клієнтом. Саме свій голос, голос свого повного “Я”, а не голос консультанта, чи іншої якоїсь своєї соціальної ролі (жінки, чоловіка, працівника, тощо). Скажи собі:” Це МІЙ ГОЛОС”. Скажи собі після цього:
1 2 3 4 5 6