Психологічний тренінг - ефективне консультування
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ - ЕФЕКТИВНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ
ЦІЛІ КОНСУЛЬТУВАННЯ
- Створення сприятливого для консультації клімату відносин (встановлення та підтримання контакту):
a) встановлення контакту на початку консультації:
- як я налаштовуюся на клієнта?
- яка переді мною людина?
- який її стан?
- як я налаштовую клієнта на себе?
b) корекція відносин під час консультації.
- Спільний аналіз проблеми.
- Спільний пошук варіантів рішення.
- Прийняття рішення.
1-а ціль консультування - особистісний план
2, 3, 4-а ціль - змістовний план консультування
"0" етап консультування
СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНИХ ТА ЗРУЧНИХ УМОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КОНСУЛЬТАЦІЇ
Пам`ятка для консультанта.
- Процес консультування починається не тоді коли клієнт, що прийшов на консультацію, постукав в двері, зайшов в кабінет і сів перед тобою, а значно раніше, як мінімум за 20-30 хв. до початку консультації.
- За 20-30 хв. до початку надання консультації повідом співробітників та колег, що працюють разом з тобою в офісі, що з такого-то і до такого-то часу(години) в тебе починаються консультації. Попроси, щоб тебе в цей час не турбували, не шуміли в суміжних з кабінетом, де буде проходити консультація, приміщеннях.
- Попроси, щоб під час всього часу, поки ти будеш надавати консультацію, тебе не турбували викликами до телефону. Попроси колег, щоб запити тебе по телефону записували та залишали у вказаному тобою місці.
- Зайди за 10-15 хвилин до початку консультації в кабінет, де ти її будеш проводити. Якщо потрібно (а часто це саме так) провітри приміщення.
- Відключи, якщо він є, телефонний апарат в кабінеті, щоб ніхто не зміг випадково порушити вашу з клієнтом розмову. Телефонний апарат відключи так, щоб в любий момент, при необхідності, ти міг його включити і скористатися ним для користі клієнта.
- Оглянь стілець (крісло) для клієнта і своє
- Переконайся, чи все в порядку з тобою в плані особистої гігієни, поглянь на себе в дзеркало. Переконайся, чи все в порядку в тебе зачіскою. Якщо потрібно, зроби останні штрихи.
- Переконайся чи на місці всі необхідні допоміжні матеріали для проведення консультації: ручка/-и/, олівець, чистий папір, необхідні буклети, брошури, упорядковані списки організацій, установ, де ще може отримати допомогу клієнт, інші “допоміжні” матеріали, журнал для фіксації консультацій, наявність в кабінеті під рукою застережливої таблички “Не турбувати! Йде консультація”, а також наявність гігієнічних серветок (для клієнтів, що прийшли за консультацією в стані гострого розпачу).
- Сядь на стілець, на якому ти будеш сидіти під час надання консультації. Окинь поглядом приміщення кабінету і скажи собі: ”З такої-то до такої-то години я зустрічаюся з людьми та надаю їм консультативну допомогу з питань. . . ” Відчуй своє тіло на цьому стільці, відчуй свої ноги, і те що вони стоять на підлозі і скажи собі: ”Це мої ноги, це моє тіло, це мої очі, якими я готовий дивитися на клієнта, це мої вуха, якими я готовий слухати його, це моя голова і мій мозок, якими я готовий розуміти клієнта і допомагати йому”. Знайди свій автентичний голос, з яким ти проведеш “зустріч” з клієнтом. Саме свій голос, голос свого повного “Я”, а не голос консультанта, чи іншої якоїсь своєї соціальної ролі (жінки, чоловіка, працівника, тощо). Скажи собі:” Це МІЙ ГОЛОС”. Скажи собі після цього: