Психотренінг

Назва: Людина в конфлікті.

 

Цілі: Показати значущість емоційної сфери людини і її вплив в ході конфлікту, відпрацювати навики використання уяви для реалізації свого емоційного стану. Зрозуміти характер власних емоційних проблем в конфліктах.

 

 Вправа 1.

Назва: Робота з асоціативним рядом конфлікт".

Порядок роботи: Учасники розсаджуються в круг і отримують інструкцію ведучого:" У фокусі нашої уваги - конфлікт. Коли ми говоримо це слово, у нас виникає ряд асоціацій, відчуттів. Ми чули про конфлікт, знаємо, як він виглядає в поведінці людей. Зараз ми досліджуємо, як конфлікт відбивається на внутрішньому стані людини. Хай кожен скаже, з чим асоціюється слово "конфлікт". Який образ підказує вашу уяву?"

 Після першого ряду довільних асоціацій можна виробити наступне:

 - якщо конфлікт - це меблі, то яка?. .

 - якщо конфлікт - це посуд, то яка?. .

 - якщо це одяг. . .

 

Рефлексія.

 В ході обговорення ведучий ставить питання: "Для чого ми робили цю вправу?" Поважно відмітити, що асоціації були вираженням певного емоційного стану, викликаного словом "конфлікт". Для того, аби управляти своїм емоційним поляганням в ситуації конкретного конфлікту, треба хоч би визначати характер цих емоцій, їх глибину і міру впливу на поведінку.

 Вправа 2.

Назва: Емоційна стежина.

 Підберіть символічні малюнки, за допомогою яких можна відобразити свій емоційний стан в різні моменти розвитку конфлікту. Намалюйте в зошиті самоаналізу свою "стежину" і свої символи для кожного із значимих етапів дороги в конфлікті. Можна доповнити їх короткими фразами.

Пункт А -» все добре!"

Пункт В - "все знову добре!"

 

 Вправа 3.

Назва: Робота в групах.

 Учні діляться на групи по три люди і вибирають "скульптора". Він будує скульптурну групу "конфлікт" і займає своє місце в ній

 

Рефлексія.

 Спробуйте описати свої відчуття в ході вправи. Де в тілі в "скульптур" відчувалася напруга? Які відчуття і асоціації з'явилися в тій або іншій позі? Звертається увага на зв'язок емоційної і фізичної напруженості.

 

 Вправа 4.

Назва: Відробіток стресів і незавершених дій на тлі зміненого стану свідомості.

 Ведучий пропонує попрацювати з конфліктом в особливому стані. Ведучий пояснює сенс вправи приблизно так:". . . Емоційна напруга, що виникає в конфлікті, тісно пов'язана з м'язовою напругою. Уявіть собі обличчя людини, яка відчуває себе в конфлікті з ким-небудь. Його скули зведені і напружені, зуби зціплені. Між бровами пролягли вертикальні складки. Як ми можемо чекати від нього гнучкої поведінки, якщо він закутий в жорсткий каркас напружених м'язів? Людина - істота цілісна. Емоційна напруга викликає напругу м’язів і навпаки. Тому ми спробуємо через розслаблення м'язів досягти зниження емоційної напруженості в конфлікті. Для цього потрібно сісти зручніше. . . "

 Той, що далі веде наводить ряд формул для релаксації. Коли група занурюється в розслаблений, комфортний стан, ведучий говорить наступний текст:" Представте перед вашим внутрішнім поглядом розшиту узорами важку театральну завісу. Ви знаєте, що це п'єса про ваше життя. На сцені ви бачите знайомих людей в конфліктній ситуації. Ви дивитеся цю п'єсу з глядацького залу, а серед людей на сцені взнаєте себе. Ви чуєте голоси. . . Про що говорять ці люди? Ви роздивляєтеся їх одяг. Вона вам не подобається, і

1 2

Схожі роботи