Рекомендації по психогігієні педагогічної діяльності

Рекомендації по психогігієні педагогічної діяльності  

План 

1) Ознайомлення з видами спеціалізованих психофізіологічних вправ на зняття позотонічного стомлення, нервово-м'язової напруги.

2) Комплекс позотонічних вправ.

3) Нервово-м’язова релаксація

Література

1. Ознайомлення з видами спеціалізованих психофізіологічних вправ на зняття позотонічного стомлення, нервово-м'язової напруги.  

Педагогічна праця, відповідно до класифікації ЮНЕСКО, відноситься до розряду найбільш напружених і стрессогенних видів професійної діяльності. У зв'язку з цим для педагога, працівника розумової праці — важливо навчитися знімати психологічні, розумові і фізіологічні перевантаження, причому для цього застосовуються методи, які не потребують великих тимчасових витрат і спеціальних умов.

У зв'язку з цим рекомендуються такі види спеціалізованих психофізіологічних вправ, що поряд з незначною витратою зусиль, легкістю засвоєння, невеликою амплітудою рухів дають відчутний позитивний ефект.

До них можна віднести вправи для зняття позотонічного стомлення, комплекси нервово-м'язової релаксації і деякі інші гімнастики.  

2. Комплекс позотонічних вправ 

Запобігання розвитку позотонічного стомлення, що швидко настає при статичності робочої пози, що викликає різні неприємні відчуття (біль в різних частинах тіла, відчуття тяжкої напруги), досягається за допомогою досить простих вправ. Приклад комплексу таких вправ, доступних людям різного віку і різної фізичної підготовки, представлений на мал. 1. Вправи включають в себе поперемінне скорочення і напружнення м'язів з одночасним сильним розтяганням м'язів. Виконання цього комплексу може здійснюватися на робочому місці протягом короткого часу.  

3

Нервово-м'язова релаксація

Існують способи зниження рівня нервової напруги шляхом повного розслаблення (релаксації) м'язів тіла. Початок їхньої наукової розробки було покладено Э. Джекобсоном, який висунув гіпотезу, що існує пряма залежність між тонусом мускулатури і різних форм негативного емоційного порушення: тривожності, страху, зніяковілості й ін. Ним була створена система спеціальних вправ — техніка "прогресивної релаксації", що являє собою курс систематичного тренування по довільному розслабленню різних груп попереково-смугастих м'язів. При цьому під релаксацією розуміється не тільки сам процес зняття м'язового тонусу, але і визначений тип стану людини, за своїм характером протилежний стану психічної активності. Ціль складається в засвоєнні так званої "навички відпочинку", що дозволяє довільно викликати стан релаксації в тих життєвих ситуаціях, коли необхідно зменшити чи запобігти виникнення афективних переживань. Дослідження показують, що використання прийомів релаксації має терапевтичний ефект при безсонні, гіпертонічних симптомах, мігренях, невротичних реакціях на тривале переживання стресу. Тому доречне використання подібних процедур у профілактичних цілях як своєрідний "психогігіенічний" засіб, що запобігає нагромадженню залишкових явищ перенапруги, що сприяє повноті відновлення сил у періоди відпочинку, що нормалізує емоційний фон діяльності.

В якості прикладу можна привести "Комплекс активної релаксації", розроблений Д. Гірдано і Дж. Эверлі. Простота освоєння і нетривалість пропонованої системи вправ, відсутність та обмежень до умов проведення роблять її цілком придатною для заповнення періодів відпочинку у виробничих ситуаціях.

ПРОТОКОЛ СЕАНСУ АКТИВНОЇ РЕЛАКСАЦІЇ

Вступна інформація

Основні передумови занять нервово-м'язової релаксації полягають у наступному:

1. Стрес і тривожність пов'язані з м'язовою напругою.

2. При ослабленні напруги

1 2 3 4 5

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні