Ревізія малоцінних швидкозношуваних предметів (МШП)

Ревізія малоцінних швидкозношуваних предметів (МШП)

МШП—це інструменти та інвентар строком служби до 1 року. Завдання ревізії МШП аналогічні завданням ревізії ОЗ,а саме: —перевірка наявності МШП в експлуатації;

—перевірка правильності ведення обліку МШП в обігових відомостях бухгалтерії;

—перевірка правильності списання МШП;

 —інвентаризація МШП в експлуатації.

2. Джерелами ревізії МШП є:

1)Книга обліку МШП;

2)Книга реєстрації МШП;

З)Акти списання МШП;

4)Накладні додаткові накладні;

5)Обігова відомість МШП;

6)Акт передачі МШП в експлуатацію.

3.   Ревізія починається із визначення схеми обліку МШП на підприємстві. При першому варіанті вартість МШП, які передаються в експлуатацію, відразу списуються на витрати підприємства. При другому варіанті - 50% вартості МШП списуються на витрати при передачі в експлуатацію, а інші 50% - відносять на знос МШП.

Неменше ніж після одного року експлуатації проводиться остаточне списання МШП і решта 50% вартості МШП списується на витрати підприємства з рахунку зносу МШП. Тобто це дає змогу контролювати списання МШП при остаточному вибутті з експлуатації.

Матеріально-відповідальними особами за МШП в торгівлі найчастіше бувають завідуючі відділами. Вони одержують МШП зі складу по накладним, і ведуть книгу обліку МШП в експлуатації. В свою чергу, вони передають МШП в експлуатацію безпосереднім виконавцям ( продавці, прибиральниці, робітники). Така передача оформляється відомістю передачі МШП в експлуатацію, в якій вказується: назва МШП, їх кількість та підпис особи, що їх одержала. Якщо особа,що одержала МШП увільняється або переходить в інший відділ,вона повинна здати по накладній заввідділу ті МШП,що раніше одержала. Остаточне списання МШП може відбутися лише після 1 року їх експлуатації.

 Оформлюється списання актом списання МШП з експлуатації. Списання проводить комісія не менше трьох чоловік,які безпосередньо використовували цей інвентар. В акті вказується назва МШП,дата випуску,кількість,ціна,сума та причина списання. Обов'язково комісія повинна визначити,які матеріали або запчастини оприбутковані та по якій ціні можливого використання вони будуть передані на склад. Без оприбуткування матеріалів для списання,акт списання являється не дійсним.  


Література 

  1. Декрет КМУ “Про податок на додану вартість”.
  2. Декрет КМУ “Про акцизний збір”.
  3. Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств і організацій”.
  4. Постанова Верховної Ради України “Про порядок вводу в дію Закону України про пенсійне забезпечення від 6. 12. 91 р. ”
  5. Постанова Верховної Ради України “Про порядок введення в дію Закону України “Про зайнятість населення” від 01. 03. 91 р.
  6. Постанова від 25. 06. 92р. “Про ведення касових операцій в національній валюті України”.
  7. Постанова КМУ “Про службові відрядження”.
  8. Закон України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні”.
  9. Закон України “Про аудиторську діяльність”.

10. Постанова КМУ від 5. 07. 93р. н-р 515 “Про питання державної контрольно-ревізійної служби в Україні”.

11. Довідник по організації бухгалтерського обліку в державній торгівлі.

12. Н. Т. Бєлуха. “Ревізія і контроль в торгівлі”.

М. Економіка, 1988р.

13. С. Е. Капов-Каген “Збірник задач по ревізії і АХД в торгівлі”.

1 2