Ринок парфумерно-косметичних товарів

РИНОК ПАРФУМЕРНО-КОСМЕТИЧНИХ ТОВАРІВ 

Ринок парфумерно-косметичних товарів України на теперішній час є одним з найбільших після традиційних лідерів за обсягами про­дажу — ринків алкоголю, тютюну, продуктів харчування.

Парфумерія і косметика складають особливу групу непродоволь­чих товарів, виконуючи різноманітні функції: вони задовольняють духовні та естетичні потреби людини, мають лікувально-гігієнічне призначення, впливають на самопочуття, зовнішній вигляд людини. Це товари повсякденного вжитку, без яких важко уявити сучасне і повноцінне життя людей.

Слово „парфумерія” має походження від латинського parfume, що означає "димитись, випарюватись, видихати приємний запах”. Одни­ми з перших парфумів були "димні парфуми” — ароматний дим від паління гілок мірти.

Сучасні парфумерні вироби у більшості є спиртовими, спиртовод­ними або водно-спиртовими розчинами багатокомпонентних сумішей запашних речовин і настоїв із приємним запахом. Деякі види парфу­мерних виробів мають вигляд порошку, крему, помади, паперу, ку­рильних паличок, свічок тощо.

Головне призначення парфумерії - це створення приємного запа­ху для ароматизації тіла, одягу, побутових предметів, приміщень. Крім того, деякі засоби використовують як гігієнічні та освіжні.

Якість запаху є головною властивістю парфумерної продукції, від якої залежить і ціна товару, і його конкурентоспроможність, та, зреш­тою, попит споживачів та рівень реалізації на ринку. Сприйняття запа­ху людиною — досить складне і неоднозначне явище. Воно таке ж бага­тогранне, як і сприйняття музики, живопису

Вплив запаху на людину має суб'єктивний характер, однак відома безліч запахів, які сприятли­во впливають на людину, що дозволило створити цілу лікувальну систе­му — аромотерапію. Усе це свідчить про важливість парфумерних то­варів і особливе значення їх у задоволенні потреб людини.

Найбільшу частку асортименту парфумерних товарів складають рідкі вироби, які за змістом парфумерної композиції (запашних ре­човин) і за призначенням поділяються на парфуми «екстра» (вміст запашних речовин не менше 15 %), парфуми (вміст запашних речо­вин не менше 10 %), туалетні води (не менше 6 %), одеколон «екст­ра» (не менше 4 %), одеколони (не менше 1,5 %), запашні води (не менше 1 %). Парфуми і туалетні води використовуються як засоби для ароматизації; одеколони — як гігієнічні, освіжні та ароматизу­ючі засоби; запашні води - як освіжні та гігієнічні (ГОСТ 17237 - 93).

Крім цих головних видів, до асортименту парфумерних товарів вхо­дять: ефірні масла (трояндове, лавандове, шавлієве та ін. ), що застосо­вуються для ароматизації одягу, білизни, тіла та інших цілей; засоби для ароматизації приміщень і повітря, для ванн, (різні дезодоранти, освіжувачі повітря, курильні свічки та ін. ); парфумерно-косметичні на­бори, парфумерні набори (включають декілька виробів одного або різних найменувань у єдиному стильовому оформленні).

За характером запаху парфумерні вироби виробляють з квітковим запахом, фантазійним, квітково-фантазійним. Вони також розрізняються відтінком запаху - теплий, холодний, східний, шипровий; силою запа­ху - з "довгою” і "короткою” хвилею. Парфумерні запахи характеризу­ються й іншими показниками. Найважливішим серед них є стійкість запаху, що вимірюється у годинах і нормується стандартом. Так, для парфумів «екстра» стійкість запаху повинна складати не менше 60 го­дин, інших парфумів - 50 годин, туалетної води - 40 годин, одеколону «екстра» - ЗО годин, інших одеколонів - 24 години.

У кожного народу з часом виробилося своє

1 2 3 4 5 6 7 8