Система показників у роздрібній торгівлі

Система показників у роздрібній торгівлі

Основним показником, який характеризує діяльність роздрібної торгівлі, є роздрібний товарооборот. Цей показник відбиває одночасно вартість реалізованої товарної маси, грошовий виторг продавців та витрати покупців на придбання товарів. Загальний обсяг роздрібного товарообороту складається із обсягів товарообороту за різними каналами реалізації, основними з яких є підприємства роздрібної мережі та ресторанного господарства (державні та недержавні) і ринки (продовольчі, речові та змішані).

Великі та середні торговельні підприємства щомісячно надають за формою №1-торг «Звіт про товарооборот», а для малих підприємств використовуються вибіркові обстеження з подальшим дорахунком їх обсягів. Обсяг реалізації сільськогосподарських продуктів та інших споживчих товарів на ринках визначається на підставі їх вибіркового спостереження. Характеристику системи показників загального обсягу продажу споживчих товарів за даними Держкомстату України наведено в табл.   1.

Таблиця 5

Показники загального обсягу продажу споживчих товарів в Україні

Показник

Товарооборот, млн грн

Індекс цін

Частка товарообороту, %

Загальний обсяг продажу споживчих товарів, в тому числі:

49610

120,4

100,0

1.  Загальний обсяг роздрібного товарообороту,

з нього:

31597

120,1

63,7

  • роздрібний товарооборот підприємств — юридичних осіб

28757

120,1

58,0

  • обсяг виторгу фізичних осіб

2840

120,1

5,7

2

 Оборот організованих ринків з продажу продтоварів

8636

122,3

17,4

3.  Оборот організованих ринків із продажу непродтоварів

6300

118,3

12,7

4.  Оборот неформальних ринків

3076

123,0

6,2

Роздрібний товарооборот визначається як обсяг продажу товарів населенню роздрібною торговою мережею, мережею ресторанного господарства, а також промисловими, транспортними та іншими підприємствами, незалежно від форм власності, безпосередньо населенню через касу підприємства, що відображається у формі статистичної звітності №11-торг «Звіт про оборот каси».

Крім того, у роздрібний товарооборот включається безготівковий продаж продовольчих товарів торговою мережею організаціям, закладам і підприємствам для харчування обслуговуваних ними контингентів (у санаторіях, дитячих закладах, лікарнях та ін. ).

На підставі даних статистичного звіту №11-торг розраховується такий аналітичний показник, як коефіцієнт торговельного виторгу, який здано до банків:

 

Значення цього коефіцієнта коливається від 50 до 60 % роздрібного товарообороту (різниця зумовлена виплатою заробітної плати працівникам торгівлі, оплатою закупівель товарів у фізичних осіб та інших витрат, які здійснені за готівку).

Згідно з директивами Європейського союзу за міжнародними стандартами обліку та аудиту існує поняття чистого товарообороту.

До чистого товарообороту включаються суми від продажу товарів та надання послуг у межах виконання підприємством звичайної економічної діяльності після відрахування знижок з продажу, податку на додану вартість та інших податків, безпосередньо пов’язаних із товарооборотом.

Роздрібний товарооборот поділяється на товарооборот

1 2 3 4

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні