Соціальна робота з дітьми та сім'єю

План

  1. Особливості формування людини у сім'ї
  2. Конвенція про права дитини, або "Дитячий закон"
  3. Вразливі групи дітей.
  4. Функціонування та розвиток сім'ї.
  5. Зміст сімейної терапії
  6. Можливі шляхи підтримки шлюбних відносин

 

1.  Особливості формування людини у сім'ї

Соціальній роботі з дітьми та сім'єю приділяють значну увагу в багатьох країнах світу. Адже від того, як функціонують базові одиниці суспільства, тобто сім'ї, залежить і життя всього суспільства в цілому. Існують аргументи, що функціонування сімей залежить від їхньої матеріально-побутової ситуації, що, мовляв, вислів "з коханим рай і в курені" втратив своє смислове навантаження і радше має іронічне значення. Справді, важко собі уявити закоханих і одночасно злиденних людей, які щасливо співіснують і доживають, жебракуючи, свій вік.

Але чи всі сім'ї, що не мають фінансових обмежень, такі щасливі? Чи всі діти з таких сімей щасливі?

У цій главі йдеться про ситуацію, у якій знаходяться діти та підлітки в Україні, про те, що таке сім'я, що відбувається у її межах та яким чином працівник соціальної служби може допомогти в складній життєвій ситуації.

Ми опановуємо світ у контексті первинної тріади: мати, батько і дитина. Це перша й, можливо, найвпливовіша система з усіх систем, у які ми потрапляємо впродовж життя.

Немовля народжується незахищеним перед оточенням. Йому потрібне як задоволення фізичних потреб, так і спілкування

Перші дев'ять місяців життя закладають фундамент розвитку тіла. Ми пізнаємо світ через дотики, подихи й рухи більше, ніж через слова людей, які нас доглядають. Вони здогадуються про наші потреби й настрій з плачу, крику та рухів.

Діти — особлива соціально-демографічна група населення, яка має не тільки визначені законом вікові межі (за Конвенцією ООН про права дитини — від народження до 18 років), а й свої специфічні потреби, інтереси та права.

Для соціалізації дитини надзвичайно важливими є сімейні стосунки.

Спосіб, у який сім'я впливає на індивідуальний розвиток своїх членів, може бути гармонійним, як симфонія, а може й супроводжуватися відчайдушною боротьбою, окресленою болем, що призводить до деструктивних наслідків.

Дитина знаходить початкове ствердження у зовнішньому оточенні. Батьки передають нам знання про світ, свою систему цінностей, класифікуючи безліч речей і подій, що відбуваються навколо. У цей час ми вчимося, чого можна очікувати від інших, що інші очікують від нас, що ми очікуємо від самих себе. Ми починаємо опановувати оточення, що робить життя більш безпечним і приємним. Подолання нашої незахищеності значною мірою залежить від того, наскільки готовими були батьки до того, щоб стати парою, і, власне, стати батьками, а саме: у якому віці вони зустрілися, що з'єднало їх при зустрічі, які приховані й відверті надії та мрії вони хотіли втілити, мешкаючи спільно, та з якими сімейними правилами (що треба, що бажано, що роблять і чого не роблять члени родини) вони ввійшли до шлюбу.

Часто діти для батьків є наступним кроком до досягнення того, що вони не змогли знайти один

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні