Соціально-психологічні вимоги до директора школи

Соціально-психологічні вимоги до директора школи

Докорінне реформування системи освіти, шляхи якого визначені у Національній доктрині розвитку освіти України, Законі про загальну середню освіту, низці нормативних документів з управління середньою школою залежать від рівня внутрішньошкільного управління. Саме управління загальноосвітнім навчальним закладом є наймасовішим і найбільшою мірою враховує всі фактори впливу на школу, забезпечує найважливіші характеристики сучасних перетворень в освіті. А це в свою чергу підносить значущість професійної компетентності директора школи, його готовності до здійснення управлінських функцій з урахуванням соціально-педагогічних умов роботи навчального закладу.

Переосмислення теорії управління школою, поява нових управлінських функцій зумовлює нові вимоги до підготовки керівних кадрів.

Аналіз стану дослідженості проблеми підготовки резерву керівників загальноосвітніх шкіл дозволяє зробити висновок, що даний процес ще недостатньо розроблений у педагогічній науці.

Лише останнім часом питання професійної готовності до управління загальноосвітніми навчальними закладами інтенсивно почали розроблятися на методологічному, теоретичному та частково технологічному рівнях.

Встановлено, що тривалий час формування готовності резерву керівників до управлінської діяльності здійснювалося на основі системного і функціонального підходів, основною одиницею процесу управління загальноосвітнім навчальним закладом був управлінський цикл.

У сучасних умовах демократизації суспільства, зміни змісту й структури освіти, зростання автономності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, особливого значення набуває питання підготовки резерву керівників закладів до управлінської діяльності . Як свідчать дослідження, в умовах ринкової економіки й зростання конкурентноспроможності спеціалістів у всіх соціальних сферах посилюються вимоги до їх професійної діяльності в цілому і ,зокрема, до управлінської діяльності керівників у галузі освіти.

За таких умов відбувається поступовий перехід від спрощеного розуміння діяльності керівника як суб’єкта управління до усвідомлення її як суто управлінської діяльності , яка є багатофункціональною і послідовною

Сучасний керівник загальноосвітнього навчального закладу повинен мати ґрунтовну підготовку з теорії управління соціально педагогічними системами, педагогіки, економіки, філософії освіти та інших наук сумісних із педагогікою, розглядати об’єкт управління - загальноосвітній навчальний заклад як відкриту, соціально – педагогічну систему, яка взаємодіє із соціумом; задовольняти освітні запити різних верств населення, забезпечувати розвиток закладу в конкурентному середовищі.

Професійна готовність резерву керівників загальноосвітніх навчальних закладів до управлінської діяльності визначається як особистісне, цілісне новоутворення, як інтегральна якість особистості у структурі якої виділяється ціннісно–мотиваційний та особистісний, когнітивно-пізнавальний та операційний компоненти, реалізація яких у сукупності забезпечує ефективне управління загальноосвітнім навчальним закладом.

Як підтверджують спостереження за роботою керівників загальноосвітніх шкіл, допускається формалізм в управлінській діяльності, який є результатом низької компетенції або небажанням зрозуміти необхідність впровадження перспективних педагогічних технологій управління , спрямованих на удосконалення навчально-виховного процесу.

Проблема існування формалізму в шкільній справі , як відомо, не нова. Вся історія розвитку управління сучасним загальноосвітнім навчальним закладом – це подолання застарілих форм і методів, навчання, виховання. Прояви формалізму у внутрішньошкільному управлінні досить різноманітні: численність планів, перенасиченість і обтяжливість заходами і т. д. .

Одним із засобів упередження формалізму в управлінській діяльності є підвищення компетенції і фахової майстерності керівника загальноосвітнього навчального закладу як суб’єкта менеджменту з одночасним формуванням загальної культури педагогічного колективу.

Система підготовки управлінських кадрів для загальноосвітніх навчальних

1 2 3 4

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні