Технічне обслуговування приладів електрообладнання

Технічне обслуговування джерел електричного струму на автомобілі

Основними несправностями системи електрообладнання автомобіля є розрив електричних кіл внаслідок порушення контактів в електричних з'єднаннях (ослаблення їх кріплень, окислювання контактуючих поверхонь), обриву провідників чи перегоряння запобіжників, замикання кіл через порушення ізоляції провідників, а також вихід з ладу окремих елементів системи (лампочок освітлювальних приладів, датчиків контрольно-вимірювальних приладів, реле та ін. ). Усунення зазначених несправностей в більшості випадків полягає у визначенні (за допомогою індикатора чи тестера) місць обриву чи замикань електричних кіл і в їх відновленні шляхом підтяжки ослаблених контактних з'єднань, зачищення їх від окислювання, усунення обривів чи замикань проводів, а також заміни елементів, що вийшли з ладу.

Електричні кола електрообладнання автомобіля захищені запобіжниками, тому при перевірці справності того чи іншого електричного кола в першу чергу необхідно перевірити, чи не перегорів запобіжник, що захищає дане коло.

Значна частина елементів системи електрообладнання автомобіля не підлягає ремонту і практично не має потреби в технічному обслуговуванні протягом усього терміну служби, за винятком підтримки їх в чистоті і забезпеченні надійного контакту в з'єднаннях.  

Технічне обслуговування акумуляторної батареї. Основні несправності акумуляторної батареї.

Термін служби акумуляторної батареї при правильній її експлуатації і своєчасному обслуговуванні складає приблизно 3 – 4 роки або 75000 – 100000 км пробігу автомобіля, а при малих річних пробігах строк може збільшуватися до 6 років. При порушенні правил експлуатації і зберігання батареї зазначені терміни можуть суттєво скорочуватися. Особливо незадовільно на технічному стані акумуляторних батарей позначається забруднення електроліту, робота і збереження при підвищеній температурі електроліту і низькому його рівні, порушення режиму зарядка батареї на автомобілі, заливання електроліту підвищеної густини (це особливо часто буває, якщо замість дистильованої води в акумулятори додають електроліт)

Перераховані причини викликають такі несправності, як підвищене саморозрядження, коротке замикання різнойменних пластин і сульфатація пластин. Зазначені несправності приводять до зниження ємності батареї, падінню її ЕРС і напруги під навантаженням. Основними ознаками зазначених несправностей акумуляторної батареї є сповільнене обертання колінчастого вала двигуна стартером при пуску (при сильному розрядженні батареї стартер може взагалі не провертати колінчастий вал), а також тьмяне світло ламп і ослаблений звуковий сигнал. Крім того, в процесі експлуатації батареї відбувається окислювання полюсних штирів і наконечників (клем) проводів, що є найбільш частою причиною порушення нормальної роботи стартера при пуску двигуна, а також можлива поява в корпусі тріщин, які викликають підтікання електроліту.

Однак порушення нормальної роботи стартера при пуску двигуна може бути викликане не тільки несправністю акумуляторної батареї, але також і несправністю самого стартера чи його втягуючого реле або інших елементів системи пуску двигуна (див. пп. “Ремонт стартера”).

Підвищене саморозрядження акумуляторної батареї при її експлуатації і збереженні може бути викликане наступними причинами: внутрішнє коротке замикання; забруднення поверхні батареї; застосування для доливання звичайної (недистильованої) води, що містить луги і солі; попадання всередину акумуляторів металевих часток і інших речовин, що сприяють утворенню гальванічних пар. Саморозрядження батареї неминуче і виникає внаслідок утворення в активній масі пластин місцевих струмів. Ці струми з'являються за рахунок виникнення ЕРС між окислами активної маси і решітками пластин. Крім того, при тривалому

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні