Творчість Й.С. Баха у Веймарський, Кеттенський і Лейпцігський періоди

План

Життя та творчий шлях Й. С. Баха.  

Клавірна творчість Й. С. Баха.  

”Органна творчість Й. О. Баха”.  

Вокально-інструментальні жанри в творчості Й. С. Баха.  


Життя та творчий шлях Й. С. Баха 

Й. С. Бах – великий німецький композитор ХVІІІ ст. Пройшов більше трьох століть від смерті Баха, і інтерес до його музики все більш6е зростає. При житті композитор не отримав заслуженого визнання. Вимушений служити придворним музикантом, органістом і керівником хору в церкві, він завжди викликав незадоволення своїх впливових покровителів. Аристократичному колу не подобались глибина і серйозність творів Баха. Його називали ”ученим”, тобто нудним музикантом. А церква вбачала його музику занадто живою і людською, занадто хвилюючою: бо церковна музика повинна придушувати думки і почуття людини, виводити її в якийсь інший “неземний” світ.

В системі європейських держав Німеччина ХVІІІ ст. по своїй економіці, політичному ладу, культурі була найбільш відсталою. Безкінечні війни зовсім обезкровили і зруйнували її. Доля країни і народу мало цікавила герцогів, графів, курфюрстів, баронів, які намагались у всьому наслідувати французький двір Людовика ХІV. Навіть зубожілий князьок рахував обов’язковим утримувати великий штат обслуговуючих людей, капели музиканті, оперні і театральні трупи. Проклоніння перед всім іноземним зводимось до нового заперечення духовних цінностей. Створюваних німецькими людьми, зазублення національної гордості

Німецьке бюргерство перебувало в умовах середньовіччя і чіплялось за його застарілі устрої. Суспільна атмосфера країни була отруєна релігійними переживаннями і церковним догматизмом.

В першій половині ХVІІІ ст. суспільні форми музичного житті в Німеччині тільки почались зароджуватись і то лише у великих центрах. Музика майже не виходила за межі приватного дому, церкви або двору. Мистецтво залежало, з однієї сторони. Від омаків і потреб дрібних німецьких царків, під чиїм особливим захистом знаходилась французька і особливо італійська опера, з другої сторони – мистецтво спрямовувалось інтересами протестантської церкви, яка вела постійну боротьбу з людьми видами і формами світської музики. Не випадково, до середини століття німці успішніше італійців працювали в жанрі італійської опери. Але Бах пішов іншим шляхом.

Йоган Себастьян Бах народився 31. -3. 1685 р. в Ейзенаху, маленькому містчку, Т. рінгії. Батьківщина Лютера, арена революційної діяльності Т. Мюнцера-Тюрінгія колись була центром найбільш жорстких битв повсталих селян  і плебеїв проти феодалів. Тридцятирічної війни, спустошена і бідна, вона перетворилась в глуху провінцію.

Предки Баха славились своєю музикальністю. Відомо, що прадід Баха, булочник по професії, грав на цитрі (типу гуслів). Він не розлучався з нею навіть при поїздках до млина і грав, коли мололась мука. З роду Бахів виходили флейтисти, трубачі, органісти, скрипалі. В кінці кінців кожного музиканта в Німеччині називали Бахом і кожного Баха – музикантом.

Перші навики гри на скрипці Йога отримав від батька-скрипаля і міського музиканта. Хлопчик мав добрий голос 9сопрано) і співав в хорі міської школи. В 9 років залишився сиротою. Його вихователем став старший брат Йоган Христоф – органіст і шкільний учитель в м. Ордруфі, учень великого німецького композитора ХVІІІ ст. Йогана Пахельбеля. Брат помістив хлопця в гімназію і продовжував навчання музиці. Але це

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10