Урок - Енергоаудит нашого будинку
Тип проекту: за домінантною діяльністю — інформаційно-дослідний, практично орієнтований; за характером контактів — внутрішній; за кількістю учасників — груповий; за тривалістю виконання — середньої тривалості.
Навчальні предмети: основи екологічних знань, географія, хімія, фізика, основи економічних знань, основи безпеки життєдіяльності.
Кількість учнів: 31.
Актуальність
Проблеми охорони навколишнього середовища є супутницею розвитку науково-технічного прогресу, наслідком недостатнього врахування екологічного фактора під час економічного розвитку. На жаль, людство ще не навчилося дбайливо й раціонально використовувати природу в інтересах усіх мешканців планети, унаслідок чого воно зіткнулося з проблемою навколишнього середовища, що сьогодні доповнюється рядом гострих соціальних проблем.
Прагнучи енергозбереження, ми розглядаємо різні види застосування енергії з корисною метою. Ми досліджуємо можливості одержання того ж результату з меншою витратою енергії, меншими втратами її якості, з оптимальним використанням відновлюваних джерел енергії. Намагаємося дати якнайповніший список рекомендацій щодо енергозбереження, із якого в кожному конкретному випадку варто обирати енергозберігаючі заходи індивідуально.
Разом із тим ми повинні пам'ятати, що набагато легше зберегти одиниці енергії, ніж виробити знову. Зберігаючи енергію в будинку, ми також зменшуємо втрати енергії на її виробництво й транспортування, а отже, знижуємо негативний вплив на навколишнє середовище.
Цілі:
формувати:
- екологічно орієнтований тип поведінки;
- навички екологічно стійкого й безпечного стилю життя;
- активну соціальну позицію учнів, що допомагає на практиці підвищити ефективність використання енергії в школі, удома і зробити крок до розв'язання глобальної проблеми енерго- й ресурсозбереження;
- мотивацію щодо заощадження ресурсів та енергії;
- переконання необхідності знань для нормального й комфортного життя в майбутньому;
- уміння розв'язувати задачі з економічним змістом;
- екологічну культуру особистості, почуття причетності до розв'язання енергозберігаючих проблем своєї країни;
- навички самостійних досліджень;
навчати:
- зменшувати негативний вплив на довкілля;
- економити сімейний бюджет;
стимулювати:
- зацікавленість учнів проблемою енергозбереження, раціональним використанням енергоресурсів;
- інтерес до застосування різних наукових досягнень, сприяти усвідомленню їх значимості;
- інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань, одержаних у Школі;
- створення в учнів ефекту присутності й відчуття живої участі у важливій справі;
- участь школярів у корисній діяльності у сфері ресурсозбереження;
- особистий внесок кожного учня в справу енергозбереження, раціонального використання енергоресурсів як складової розв'язання проблеми глобальних змін клімату;
розвивати:
- творчі здібності учнів;
- бажання самостійно вдосконалюватися і розвиватися;
- критичне мислення.
УРОК-ЗАХИСТ ПРОЕКТУ
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: ілюстративний матеріал, схеми, діаграми, таблиці, калькулятор, мірний стакан, секундомір.
Очікувані результати:
- створення діаграми для з'ясування ступеня реального енергозаощадження;
- формування готовності до раціонального розподілу сімейного бюджету шляхом зменшення витрат за комунальні послуги під час розв'язування задач економічного змісту;
- з'ясування шляхів заощадження енергії;
- укладання порадника розумного реального споживання енергії з метою розкриття можливостей власного впливу на зменшення забруднення атмосфери, усвідомлення розуміння особистої