Урок громадянської освіти у 4 класі з елементами інтерактивних технологій

Урок громадянської освіти у 4 класі з елементами інтерактивних технологій

Тема. Декларація прав дитини. Основний закон держави, обов’язки батьків і дітей

Мета: сформувати в учнів уявлення про Декларацію прав дитини, основний закон нашої держави; з’ясувати обов’язки батьків і дітей; розвивати вміння критично мислити; виховувати шанобливе ставлення до батьків.

Обладнання: підручник (авт. Т. М. Байбара, Н. М. Бібік); виставка дитячих малюнків із символами прав дитини; іграшковий мікрофон; на кожну парту — Конституція України.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Виставка дитячих робіт із символами прав дитини. Оцінювання.

II. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1. Асоціювання

Бесіда

— У якій державі ми живемо?

— Чи повинні ми дбати про добробут і порядок у ній?

2. Метод «Незакінчене речення»

Проводиться за структурою методу «Мікрофон», але учень повинен завершити одне й те саме речення своєю думкою.

«Щоб у нашій державі постійно був добробут і порядок, необхідно. . . » (Дотримуватись законів, певних правил дорожнього руху, правил пішоходів, поведінки у громадських місцях, у гостях, удома, школі усі повинні виконувати свої обов’язки на роботі, у сім’ї. Люди повинні користуватися своїми правами. )

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з основним законом нашої держави, дізнаєтесь про Декларацію прав дитини. Ми спробуємо з’ясувати, які саме обов’язки мають діти та їхні батьки.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Дослідження значення слів «правило», «право», «закон»

Робота в парах «Один — удвох — усі разом»

— На уроках вам часто доводиться вживати слово «правило». Чи замислювались ви над його значенням?

— Обговоріть і запишіть свої думки за 2 хвилини (правила з рідної мови, математики, вуличного руху, правила для учнів. . . ).

— Зачитайте ваші думки.

— Розгорніть тлумачні словники і знайдіть пояснення цього слова.

Правило

1) Положення, твердження, що виражає певну закономірність, постійне співвідношення явищ, граматичне правило

2) Ухвала, яка потрібна для керівництва якоюсь дією, норма.

Правила поведінки. Правила вуличною руху. Залізне правило — принципи, яких обов’язково дотримуються. Золоте правило — найкраща в усіх випадках форма дії, поведінки.

— Хто з вас чув слово «право»? Чи знаєте ви, що означає це слово?

— Обговоріть і запишіть свої думки за 2 хвилини.

— Зачитайте ваші думки.

— Розгорніть тлумачні словники і знайдіть пояснення.

Право

1) Система встановлених державою правил і норм поведінки, законодавство. Цивільне право.

2) Наука, що вивчає правила в законодавстві,— правознавство.

3) Надана законами держави можливість здійснювати що-небудь. Право на освіту.

4) Можливість робити щось у результаті якоїсь дії, дозвіл. Квиток дає право на вхід.

— Часто по радіо, телебаченню ви чуєте слово «закон». Що означає це слово? (Робота проводиться аналогічно. )

Закон

1) Постанова державної влади, що має найвищу юридична силу. Закон про охорону здоров’я. Загальнообов’язкове правило, те, що визначається обов’язками. Закон гостинності.

2) Зв’язок і взаємозалежність якихось явищ об’єктної діяльності, що виявляється в певному порядку. Закон усесвітнього тяжіння.

2. Ознайомлення з правами громадян, найпростішими правами дитини, відповідальність за правопорушення, що поширені серед дітей

1) Робота в малих групах. «Синтез думок».

Сутність методу — у спільному пошуку групами узгодженого рішення. Після виконання завдання учні не роблять записів на дошці, а передають свій варіант іншим групам. Ті доповнюють його своїми думками, підкреслюють те, із чим не погоджуються. Опрацьовані аркуші передають експертам, які зіставляють написане з власним варіантом, звітують, відбувається обговорення в класі.

— У нашій державі кожна людина захищена. У Конституції України записані права й обов’язки і громадян.

Діти — це найменші громадяни України. Вони, як і дорослі, мають свої

1 2

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні