Урок з курсу Основи економіки (10 клас). Організаційно-правові форми підприємств

Урок з курсу «Основи економіки» (10 клас)

Тема: Організаційно-правові форми підприємств

Мета уроку:  

  • ознайомити учнів з основними організаційно-правовими формами підприємств(згідно законодавства України);
  • тренувати вміння класифікувати підприємства за різними ознаками;
  • розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку; 
  • виховувати економічну культуру, толерантність та критичність.  

Тип уроку: засвоєння нових знань (з використанням комп’ютерної техніки) 

Обладнання: комп’ютер, педагогічний програмний засіб - інтегрований електронний комплекс «Економіка, 10 клас», підручник, тексти законів України, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя. На попередньому уроці ми познайомилися з поняттями «підприємець», «підприємництво», основними функціями підприємницької діяльності, видами підприємництва.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

А з’ясувати тему сьогоднішнього уроку я пропоную вам самостійно, виконавши завдання у групах. (Включається презентація)

Групи отримують завдання, за допомогою яких буде відкрито тему сьогоднішнього уроку.

Завдання 1. Дати визначення поняттю «підприємництво». (самостійна, ініціативна господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку, що здійснюється на власний ризик суб’єктами підприємницької діяльності. )

Завдання 2. Перерахуйте основні функції підприємницької діяльності.  

-  організаційна;

-  ресурсна;

-  стимулююча;

-  інноваційна (творча)

Завдання 3. Які види підприємницької діяльності вам відомі? 

(виробнича; комерційна; фінансова; посередницька; страхова)

Завдання 4. Яким спільним економічним поняттям можна об'єднати представлені визначення:

-  технологічно відокремлена сукупність засобів виробництва і робочої сили;

- ланка в національній або міжнародній спеціалізації, що забезпечує виробництво певних товарів та послуг;

-  економічно відокремлена господарська одиниця;

-  колектив співучасників, організований певним чином.

(Підприємство) 

Завдання 5. Які основні функції підприємства вам відомі?

(виробничо-технічна; економічна; соціальна; зовнішньоекономічна)

Отже, тема сьогоднішнього уроку – «Організаційно-правові форми підприємств».

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

  Сьогодні ми поглибимо свої знання про підприємства; ознайомимось з різними класифікаціями підприємств; продовжимо набувати навички роботи у групах, формулювати та відстоювати власну думку.

У 6 класі ми з вами знайомились з поняттям «підприємство». Давайте пригадаємо, чи не зустрічалась нам вже класифікація підприємств?

Справді, нам знайома класифікація підприємств за сферами діяльності: підприємства поділяються на підприємства виробничої сфери, або виробничі та підприємства невиробничої сфери - фінансові; посередницькі та страхові.

Давайте скористаємося запропонованими газетними оголошеннями і з’ясуємо, про які підприємства за сферою діяльності йдеться в оголошеннях. (групи отримують по 2 оголошення і з’ясовують сферу діяльності підприємства)

Ще ми знаємо, що підприємства поділяються за розмірами – підприємства бувають малі, середні та великі. Можливо ви пригадаєте, які підприємства відносяться до малих? (з кількістю працюючих до 50 осіб), а великими вважаються підприємства. . . (з кількістю зайнятих понад 1000 чоловік). Решту підприємств можна віднести

1 2 3 4

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні