Узагальнюючий урок з основ економіки для учнів 10-х класів (урок-гра)

Узагальнюючий урок з основ економіки  для учнів 10-х класів

 

Мета уроку: перевірити основні терміни та поняття учнів з курсу “Основи економіки”, володіння інформацією про видатних зарубіжних та українських економістів та знайомство з їх головними працями, знання історії розвитку економіки України; підвищувати рівень громадянської свідомості, національної гордості, виховуючи вміння  використовувати отримані знання на практиці.

 

Тип уроку: урок-гра

 

Учні класу об¢єднаються у 2 команди. Можливо проводити урок з двома командами паралельних класів.

 

 

Конкурс 1. “Презентація”. Кожна команда готує віршоване привітання, що найбільш влучно розкриває її назву та гасло. (Оцінюється оригінальне за змістом, жартівливе привітання та влучне гасло – максимум 10 балів).

 

Конкурс 2. “Економічні терміни”. Кожна команда отримує по 10 запитань, що розкривають суть економічного терміна. (Вірна відповідь оцінюється у 1 бал ).

 

Запитання для 1 команди:

 

  1. 1.      Речі, виготовлені не для власного споживання, а для продажу (товар).
  2. 2.      Перевищення витрат бюджету над доходами (дефіцит).
  3. 3.      Людина, що має свою справу і ризикує власним капіталом (підприємець).
  4. 4.      Рішення продавців продати товар (пропозиція).
  5. 5.      Товари, здатні задовільними одну й ту ж саму потребу (товари-субститути, або замінники).
  6. 6.      Сукупність товарів та послуг, необхідних для нормального функціонування організму (споживчий кошик).
  7. 7.      Випуск грошей в обіг (емісія).
  8. 8.      Ситуація, коли на ринку тільки  один продавець і багато покупців (монополія).
  9. 9.      Необхідність у чомусь, відчуття нестачі чогось (потреба).
  10. 10.            Соціально-економічне явище,  при якому частина робочої сили не зайнята у виробництві товарів та послуг  ( безробіття).

 

Запитання для 2 команди:

 

  1. 1.      Надмірне збільшення грошової маси (інфляція).
  2. 2.      Бажання покупців придбати товари (попит).
  3. 3.      Обмін грошей на товар чи послугу (купівля).
  4. 4.      Ситуація, при якій  на ринку багато покупців і кілька великих продавців (олігополія).
  5. 5.      Набір продуктів, необхідних для нормального функціонування організму людини та мінімальний набір непродовольчих товарів та послуг у грошовому вираженні (прожитковий мінімум).
  6. 6.      Боргове зобов¢язання (вексель)
  7. 7.      Здатність товару задовільними людську потребу (корисність).
  8. 8.      Обмін товару на товар або послугу без грошей (бартер).
  9. 9.      Розділ економіки, що вивчає окремі ланки господарювання підприємства, галузі (мікроекономіка).
  10. 10.            Населення  країни у віці від 16 років і старше, яке має роботу або активно її шукає ( робоча сила ).

 

Конкурс 3. “Вгадай автора”. За відомими висловлюваннями команди відгадують імена авторів. (Вірна відповідь оцінюється у 5 балів ).

 

  1. 1.      “Багатство, як солона вода: чим більше її п¢єш, тим сильніша спрага”. (А. Шопенгауер)
  2. 2.      “В країні, якою добре керують, соромляться бідних. В країні, якою погано керують, соромляться багатих”. (Конфуцій)
  3. 3.      Якщо хочете мати успіх, ви повинні мати такий вигляд, як ніби ви його маєте”. (Т. Мур)
  4. 4.      В цьому світі неминучі лише смерть та податки”. (Бенджамін Франклін)

 

Конкурс 4. “Впізнайко!”. За портретами відомих економістів команди визначають їх імена. (Командам пропонується по 3 портрети видатних економістів. Вірна відповідь оцінюється у 3 бали ).

 

Завдання для 1 команди:

Адам Сміт, М. Балудянський, Джон Міль

 

Завдання для 2 команди:

Є. Слуцький, Джон Кейнс, А. Маршалл

 

Конкурс 5. “Податки”. Кожній команді пропонується ситуація з історії виникнення податків. Учасникам потрібно назвати вид податку, про який йдеться у ситуації . (Вірна відповідь оцінюється у 2 бали ).

 

Ситуація  1. Одним з найдавніших прямих податків Київської Русі, що проіснував на українських землях, був податок, назва якого походить від одиниці оподаткування “дому”, селянського двору. ( подимне) .

Ситуація  2. Земельний  податок, одиницею оподаткування якого був плуг, який йшов на військові витрати, утримання великокнязівського двору та на дипломатичні місії. (поплужне)

         Ситуація  3. Натуральний 

1 2 3

Схожі роботи

Реферати

Курсові

Дипломні