В гостях у іменника - виховний захід з української мови
В ГОСТЯХ У ІМЕННИКА
Мета. Закріпити знання учнів про частину мови — іменник. В ігровій формі виявити знання дітей, вчити їх емоційно обігравати ролі, виховувати дружні відносини.
Клас готується заздалегідь, запрошує на свято паралельний клас.
Герої свята: Королева Граматика, Знак Оклику — перший міністр Королеви, Генерал Словник, Іменник, Однина, Множина, Чоловічий рід, Жіночий рід, відмінки — Називний, Родовий, Давальний, Знахідний, Орудний, Місцевий, Клична форма, І Відміна, II Відміна, III Відміна, IV Відміна, вовк Вольдемар, лисиця Алексіс, кіт Супермен.
Виходить Королева Граматика, за нею йде її міністр - Знак Оклику. Королева.
Країна казкова — Українська мова!
Панує в ній злагода, розум і лад.
(До міністра). Чиї перед нами лежать володіння?
Знак Оклику. В Іменника нині святковий парад!
Виходить Генерал Словник.
Словник (кланяється).
Моє шанування тобі, Королево!
Парадний чекає тебе чистовик.
Цікава подія відбудеться нині:
Прийняти парад вже готовий Словник!
Звучить урочиста музика, виходить іменник зі своєю свитою, яка шикується за Іменником.
Іменник.
Погляньте, веселі й стрункі наші лави!
Зібрались разом не заради забави!
Іменник — потрібна частина для Мови,
Свої володіння відкрити готовий!
Я — Іменник! Я — Частина Мови!
Означаю я предмет якийсь завжди!
На питання «Хто?» і «Що?» відповідаю,
Маю я відмінки, числа і роди!
Я з словами іншими у дружбі,
Можу буть залежним, головним. . .
Членом будь-яким у реченні буваю —
Не жалію й трішечки за тим.
(Звертається до дітей).
Ну ж, назвіть швиденько враз,
Де іменники круг нас?
Я запитую вас: «Хто?» —
Ви назвіть живих істот.
А як «Що?» я запитаю —
Неживий предмет згадаю.
Хто? (Діти називають іменники, що означають істот, людей. . . ).
Що? (Діти називають назви предметів)
Словник.
Видно, видно. . . Добрий ти й хороший
Ну ж бо, підданих своїх представ!
Королева. Ну ж, показуй володіння, прошу!
Знак Оклику. Починається парад іменникових лав!
Звучить музика. Наперед виходять Роди.
(Чоловічий Рід у капелюсі, Жіночий Рід — у хустині, Середній Рід — у чепчику).
Роди (разом).
Іменнику служим весь вік без біди.
Його ми і друзі, і слуги — Роди!
Чоловічий Рід.
Я — Чоловічий Рід — пора всім знать:
Я означаю чоловічу стать!
Мої іменники — усі чоловіки!
Сміливі й мужні, справжні козаки!
Жіночий Рід.
А я — Жіночий Рід об'єдную до себе.
Красиві, ніжні, лагідні мої слова:
Любов, Троянда, Зірка, Афродіта,
Ще Ніжність, Ласка. Це усе — Вона!
Середній Рід.
Середній Рід — звичайно вся малеча,
Усе-усе, що означа — Воно!
Мене впізнають всі на світі діти,
Бо про іменник знають вже давно.
Іменник.
Спасибі вам за те, що є ви в мене,
Іменник з вами легко упізнать.
(Звертається до Однини і Множини).
А ви ж хто? Ну ж скажіть всім сміливіше.
Пора про себе голосно сказать!
Однина.
Коли один, самотній стрівся вам іменник,
І слово означа один лише предмет —
То я тут — Однина паную в цьому слові,
Мене не бійтеся — скажу вам наперед!
Множина.
Одним я словом зву іменників багато,
Вони всі схожі, ніби близнюки.
Заходьте, любі, всі до мене в гості,
Вас познайомлю з ними залюбки!
Однина
Ми пропонуємо відразу, в мить оцю
У нашу гру охоче всім зіграти.
Множина.
Як в однині іменник —сплеск один!
Як в множині — то оплесків багато!
(Називають довільні іменники в однині і множині — аудиторія реагує відповідно на слова оплесками).
Іменник.
Тепер Відмінків черга наступила.
Будь ласка, слово вам, Відмінки милі!
Називний.
Ми — Відмінки веселі та жваві.
Називаю я всіх — і тому — Називний!
На питання Хто? Що? — залюбки відзиваюсь,
Я простий і звичайний відмінок прямий!
Родовий.
Родовий я відмінок!
Кого? та Чого? — виглядаю.
Чи сховався хтось де, чи когось там нема.
Я не гордий, і друзів багато я маю,
Непрямий я, та то все дарма!
Давальний.
Щедрий